قیمت دلار در روز شنبه مقاومت‌های مهمی را شکست و بیش از هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرد. قیمت دلار هرات در 49 هزار و 300 تومان باز شد و با افزایش مقاومت 49 هزار و 500 تومان،‌ مقاومت مهم بعدی 49 هزار و 800 تومان و مرز روانی 50 هزار را شکست و به دامنه 50 هزار تومان رسید. قیمت دلار از میانه‌های خرداد کانال 50 هزار را ندیده بود. بازار ارز درحالی افزایشی شد که روز چهارشنبه اکثر معامله‌گران و کانال‌ها به خاطر سیل اخبار مثبت بی‌سابقه، جو فروش میدادند و کمتر کسی خریدار بود.

معامله‌گران در آخرین روز خرداد با توجه به چارت قیمت دلار می‌گفتند قیمت بین دو خط روند مهم قرار گرفته و همین موقعیت نشان می‌دهد که در ناحیه حساسی است. از پایین به 48 هزار و 300 تومان خورده بود که کف خط روند صعودی 5 ساله‌ است و از آنجا حمایت شد. از بالا مرز مقاومت 48 هزار و 900 تومان تا 49 هزار و 200 تومان را پیش‌رو داشت که سقف کانال نزولی بود که از میانه‌های اردیبهشت وارد این روند شده است.

معامله‌گران می‌گویند از آنجایی که از تلاقی این دو خط روند یک مثلث تشکیل شده بود هر روز بازه نوسان داشت کمتر می‌شد، قیمت دلار که با اخبار مثبت حول توافق موقت به کف کانال صعودی رسیده بود و منتظر عمل بود با یک خبر منفی افزایشی شد و به کانال 49 هزار برگشت. در این خبر گفته شده بود طرح دائمی شدن تحریم‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا به رای گذشته می‌شود. چند خبر منفی دیگر هم دست به دست می‌شد و برای بازار مهم بود؛ یک اینکه هرگونه توافق با ایران باید در کنگره تصویب شود معامله‌گران می‌گفتند این خبر رنگ توافق را عوض کرد. دو خبر اینکه ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه روز جمعه از سازمان ملل خواستند که فورا درباره استفاده روسیه از صدها پهپاد ارائه شده از سوی ایران در جنگ اوکراین که تحریم‌های سازمان ملل را نقض می‌کند، تحقیق کند. معامله‌گران می‌گفتند خبرهای مثبت تکراری شده بودند و همین خبرهای منفی کافی بودند تا قیمت دلار و سکه و طلای آبشده در روز شنبه با شکست سقف کانال نزولی، نوسان شارپی داشته باشد.

در مورد آشفتگی‌های داخلی روسیه و تاثیر آن در بازار داخل هم چند گمانه‌زنی وجود داشت. معامله‌گران به طنز می‌گفتند قیمت دلار در ایران مثل اونس طلای جهانیست،  یعنی هر اتفاق و هر خبر از گوشه و کنار دنیا می‌تواند به آن نوسان بدهد. آن‌ها می‌گویند اثر پروانه‌ای در نسبت ریال به دلار بسیار قوی است. در واقع این دسته معتقدند با از دست رفتن ارزش روبل به دلار و همچنین لیر به دلار، ‌ریال به دلار هم در حال کاهش است. به گفته آن‌ها روبل و لیر یار و همسفر خوب ریال هستند و با بی‌ارزش شدن آن‌ها، ریال هم در این مسیر قرار گرفته است.

تکنیکال‌کاران معتقدند با تثبیت قیمت‌ها بالای سقف کانال نزولی، ادامه روند می‌تواند صعودی باشد. البته آن‌ها می‌گویند برای صعود میان‌مدت مقاومت‌های سختی پیش‌روی بازار است. درمورد طلای آبشده می‌گویند اگر بالای 10 میلیون و 350 هزار تومان تثبیت بدهد برای شکستن مقاومت مهم 10 میلیون و 500 تا 600 هزار تومان می‌رود. از آنجا هم می‌تواند به این مقاومت واکنش نشان بدهد و یک اصلاح 200 هزار تومانی داشته باشد. مقاومت مهم دلار 50 هزار و 800 تومان است که در روند کاهشی بارها به این عدد واکنش داشته و حمایت شده بود. الان این مرز به مقاومت مهمی تبدیل شده و قیمت می‌تواند به آن واکنش بدهد، در صورت عبور از این سطح تصور می‌شود که فشار خرید در بازار بیشتر شود. البته قیمت دلار هرات در پشت خط همچنان بر مدار افزایش بود و حتی یک سرک به کانال 51 هزار هم کشید.

یک خبر هم در روز شنبه به بازار آمد که باعث پیش‌روی قیمت دلار در کانال 50 و شکست مقاومت 50 هزار و 200 تومان شد. طبق این خبر ایران همچنان در لیست سیاه FATF قرار دارد. معامله‌گران می‌گویند این اتفاق در اسفند سال 98 افتاد و آنقدر قوی بود که موجب سقف‌شکنی بازار شد. با این خبر‌های منفی، خبر‌های توافق در بازار کمتر مورد توجه است، ‌اما همچنان در بازار خبر تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران وجود دارد.

نکته بازار جاماندن تتر نسبت به اسکناس دلار است. از اول تیر که قیمت دلار شروع به افزایش کرده تتر از دلار عقب افتاده و الان شکافش با دلار تقریبا 300 تومان است. یکسری از معامله‌گران دلیل این اتفاق را به رشد یک هفته اخیر بیت‌کوین ربط می‌دهند.