به گزارش اکوایران، با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه و بسته بودن بازار رسمی در روز جمعه، بیشتر فعالان بازار ارز باور دارند که معامله‌گران در روز پنجشنبه رفتار احتیاطی خواهند داشت و بی‌محابا اقدام به خرید و فروش‌های هیجانی نخواهند کرد.

در واقع معامله‌گران با تجربه به طور معمول سعی می‌کنند در روزهای نزدیک به تعطیلات، دارایی خود را در معرض ریسک قرار ندهند و برخی از صرافی‌های رسمی حتی در روزهای بین‌التعطیلی می‌گویند که صندوق خود را تا پایان تعطیلات بسته‌اند و معامله خاصی انجام نمی‌دهند.

تنها زمانی این رفتار احتیاطی معامله‌گران کنار می‌رود که احساس می‌کنند نوسان قابل توجهی در راه است و بهتر است که در روزهای تعطیل از کاهش یا افزایش غیرمنتظره دلار جا نمانند. با این حال، از این لحاظ نیز خبر قابل توجهی در روز گذشته به بازار مخابره نشده بود و به همین دلیل دشوار است که در روز جاری نوسان معناداری برای دلار رخ دهد.

با وجود برجسته بودن دیدگاه‌های احتیاطی، برخی فعالان باور دارند که بازار در فروردین با انتظارات تورمی خود را هماهنگ نکرده است و انتظار دارند که بزرگان بازار در یک روز نیمه‌تعطیل، سایر بازیگران ارزی را شگفت‌زده کنند؛ امری که حداقل تا دیروز دور از انتظار به نظر می‌رسید.