به گزارش اکوایران، فعالان می‌گویند یکی از مهمترین عواملی که موجب شد فلز گرانبهای داخلی روز شنبه در مسیر افزایشی قرار بگیرد، صعود اونس طلا در بازارهای جهانی انتهای هفته بود. طلای جهانی در روز جمعه توانست به نقطه هزار و 866 دلار برسد و انتظارات صعودی در بازار داخلی را تقویت کرد.

در کنار این، برخی فعالان عنوان می‌کردند که دلار در روز ابتدایی هفته روند نزولی نداشت و به این ترتیب افتی در بازار ارز رخ نداد که اثر افزایشی اونس طلا را خنثی کند. بازیگرانِ افزایشی در بازار سکه با توجه به روند صعودی اونس طلا و عدم نزول در بازار دلار، خریدهای خود را بالا بردند و سکه توانست بالای مرز حساس 20 میلیون تومانی به نوسان خود ادامه دهد. 

تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که فلز گرانبهای داخلی بالای مرز 20 میلیون تومان قرار دارد، احتمال نزول معنی‌دار در بازار سکه چندان زیاد نخواهد بود.

در صورت شکست محدوده 20 میلیون و 800 هزار تومانی، از نگاه برخی معامله‌گران احتمال رشد بیشتر قیمت نیز وجود خواهد داشت. با این حال حباب سکه در اندازه‌ای است که این فلز گرانبها بدون رشد قابل توجه دلار، دشوار است که به صورت معنی‌دار افزایش قیمت را تجربه کند.