در معاملات روز چهارشنبه دلار هرات 37 هزار و 950 تومان شروع کرد و تا قبل از ساعت دو ظهر تا 38 هزار و 200 تومان هم رفت که شاهد یک سقف جدید در این بازار بودیم و از این ساعت به بعد شروع به کاهش کرد و تا 37 هزار و 300 تومان که محدوده حمایتی آن بود ریخت. در نهایت هم در 37 هزار و 400 تومان بسته شد. یک شایعه در بازار چهارشنبه می‌چرخید که طالبان به کاهش دلار هرات کمک کرده و آن جا دلار تزریق شده است.

در بازار رسمی 22.6 میلیون دلار به صورت توافقی، در بازار متشکل معامله شد که سه روز است حجم معامله بالای 22 میلیون دلار است که این حجم قابل توجه بود. دلار توافقی با افزایش تا 36 هزار و 400 هم معامله شد و در نهایت در 36 هزار و 200 تومان روز را به پایان رساند. دلار توافقی قبلا هم وارد 36 شده بود اما در این کانال بسته نشده بود که در روز چهارشنبه این اتفاق برای اولین بار افتاد. یورو توافقی هم مثل سه‌شنبه به کانال 40 سرک کشید اما در این کانال بسته نشد و در نهایت 39 هزار و 700 تومان به کار خودش پایان داد که 900 تومان بالاتر از نرخ پایانی سه‌شنبه بود. دلار متشکل یا مسافرتی هم با افزایش به توافقی چسبید و به 36 هزار و 200 تومان رسید.

تحلیلگران طی هفته گذشته می‌گفتند  می‌ریزد که چهارشنبه ریخت تا به قول معامله‌گران چوپان‌های دروغگو، راستگو شوند. از صبح چهارشنبه تحلیلگران گوشزد می‌کردند که نرخ یک سقف می‌زند و می‌ریزد و این اتفاق افتاد.

حالا از اینجا به بعد چه اتفاقی برای نرخ می‌افتد؟

عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند در این پایینی یک پولبک می‌زند و پایینتر می‌رود، عده دیگری هم با اشاره به قیمت درهم، تقاضای تجاری تا پایان سال و روند خروج سرمایه، نظر به کاهش ندارند.درمجموع بازار فقط از یک سفر ترسیده که آن هم سفر گروسی است. این سفر از خبر تغییر معاون ارزی بانک مرکزی و خیلی اتفاقات دیگر مهمتر بود چون از نظر معامله‌گران آنچه که می‌تواند بازار را برگرداند برجام است.

نیم سکه در معاملات روز چهارشنبه 12 میلیون تومان نرخ خورد، معامله‌گران می‌گویند روزی که رئیسی دولت را تحویل گرفت یک سکه کامل در کانال 11 میلیون تومان معامله می‌شد. صحبت آن‌ها این بود که آن موقع با 12 میلیون تومان، یک سکه کامل می‌توانستی بخری حتی پولم برایت می‌ماند اما الان 12 میلیون، پول یه نیم سکه است.