به گزارش اکوایران، بر اساس آخرین نظرسنجی بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسالت، حمایت رأی‌دهندگان ایالت‌های کلیدی نوسانی از کمک‌های آمریکا به اسرائیل، طی ماه‌های پس از آغاز جنگ غزه کاهش یافته است.

به نوشته بلومبرگ، این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان در هفت ایالتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت، گفته‌اند که قویاً یا تا حدودی از کمک به اسرائیل حمایت می‌کنند. این در مقایسه با نوامبر، زمانی که ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند از این کمک‌ها حمایت می‌کنند، ۱۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

این افت با خشم فزاینده آمریکایی‌ها از کمپین نظامی اسرائیل در غزه همراه است. به گفته وزارت بهداشت حماس در غزه، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ کشته شده‌اند. این جنگ همچنین باعث بحران انسانی شدیدی در نوار غزه شده است.

این نظرسنجی از ۸ تا ۱۵ آوریل و پیش از شعله‌ورشدن اعتراضات طرفداران فلسطین در دانشگاه‌ها از جمله هاروارد، کلمبیا، یِیل و دانشگاه نیویورک انجام گرفت. جامعه هدف این نظرسنجی رأی‌دهندگان آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند.

نتایج این نظرسنجی چالش دشواری در برابر جو بایدن قرار داده که می‌گوید تعهد ایالات متحده به دفاع از اسرائیل «مستحکم» بوده و تا کنون با وجود فشار برخی از دموکرات‌های کنگره، از مشروط‌ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل خودداری کرده است. در عین حال، او بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.

تیم بایدن همچنین به دنبال جلب حمایت جوامع عرب و مسلمان ایالت میشیگان است که یکی از ایالات کلیدی انتخابات ریاست‌جمهوری به شمار می‌رود.

روز چهارشنبه، بایدن یک بسته امنیت ملی به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را امضا کرد که شامل ۲۶ میلیارد دلار کمک به اسرائیل و یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای غزه است. پس از امضای این بسته، بایدن گفت که اسرائیل «باید مطمئن شود که تمام این کمک‌ها بدون تأخیر به دست فلسطینی‌های غزه می‌رسد».