به گزارش اکوایران، علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان سعودی با اشاره به آغاز سفر عمره‌گزاران به سرزمین وحی پس از وقفه‌ای 9 ساله، این اقدام را در راستای توافقی که در اسفندماه 1401 بین وزیران امورخارجه دو کشور در پکن منعقد شد، دانست.

عنایتی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، بازگشت پروازهای مستقیم بین ایران و عربستان و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد.

او همچنین از ادامه‌دار بودن پروازها به ریاض تا 20 روز آینده و تا قبل از آغاز موسم حج خبر داد و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان را که پروازهای سفر عمره به پایان برسد را ۶۰۰۰ نفر عنوان کرد.

سفیر ایران در عربستان در خصوص تعداد حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز تاکید کرد: «۹۰ هزار شهروند ایرانی، بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، عازم حج امسال خواهند شد.»

خبر مرتبط
افت و خیز رابطه با عربستان در آینه حج/ ایرانی‌ها همچان در حسرت عمره

اکوایران: زائران ایرانی پس از انتظاری 9 ساله آماده سفر به عربستان سعودی بودند و تا فرودگاه امام هم آمدند، اما پرواز آنها لغو شد.

اعزام کاروان‌های حج تمتع تا ۱۸ خرداد ادامه دارد

نخستین گروه از زائران عمره در قالب دو کاروان ۸۵ نفره از تهران پس از انتظاری 9 ساله در سوم اردیبهشت از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

آنطور که شمس‌الدین فرزادی پور، رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آئین بدرقه عمره‌گزاران عنوان کرد، قرار است تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بازگشت این گروه تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و پس از آن، از ۲۴ اردیبهشت‌ماه اعزام کاروان‌های حج تمتع تا ۱۸ خرداد ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه 1402 قرار بود زائران ایرانی، حج عمره خود را با اولین پرواز در ساعت 2 و 30 دقیقه از فرودگاه امام به انجام برسانند که به علت عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان این پرواز لغو شد.