به گزارش اکوایران، دموکرات‌های مجلس نمایندگان روز یکشنبه تمایل خود را برای حمایت از مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، اعلام کردند. این در حالی است که به دنبال تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین، تندروهای جمهوری‌خواه او را تهدید به برکناری کردند.

جارد مسکوویتز، نماینده دموکرات یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که برکناری جانسون در حال حاضر تنها باعث جسارت دشمنان ایالات متحده مانند روسیه و ایران در زمان آشفتگی جهانی می‌شود.

به نوشته رویترز، رو خانا، نماینده دموکرات‌ها گفت که با برکناری جانسون از ریاست مجلس مخالف است و افزود که «او شایسته است تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود به سمت خود ادامه دهد.»

حمایت دموکرات‌ها از جانسون می‌تواند مانع از تلاش برخی از اعضای حزب او برای برکناری او شود.

در اوایل ماه جاری، مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، درخواستی برای رای‌گیری برای برکناری جانسون ارائه کرد، در صورتی که او اجازه رای دادن به کمک بیشتر به اوکراین در درگیری با روسیه را بدهد. روز شنبه، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که نزدیک به 61 میلیارد دلار برای رسیدگی به این مناقشه اختصاص می‌داد، یک اولویت اصلی دولت دموکرات جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن.

گرین، روز یکشنبه دوباره گفت که جانسون باید استعفا دهد، و او را متهم کرد که «کاملاً برای دموکرات‌ها کار می‌کند».

گرین در پاسخ به سوالی در فاکس نیوز که آیا قصد دارد این درخواست را در مقطعی ارائه کند، گفت: «این درخواست بدون توجه به تصمیم مایک جانسون انجام می‌شود.»

در صورت رای گیری علیه رئیس مجلس، جانسون از حمایت مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه، که به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت می‌کند، برخوردار خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان که قرار است در پنجم نوامبر با بایدن رقابت مجدد داشته باشد، از جانسون حمایت کرده و گفته است که رئیس مجلس «در شرایط بسیار سخت کار واقعاً خوبی انجام می‌دهد».