به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان با 316 رای موافق در مقابل 94 مخالف به رای‌گیری برای چهار لایحه جداگانه که شامل کمک به اوکراین و اسرائیل می‌شود، موافقت کرد، که نشانه خوبی برای چشم‌انداز کنگره برای تصویب بودجه ایالات متحده برای دو متحد پس از ماه‌ها تاخیر و درگیری‌های حزبی است.

مایک جانسون، رئیس مجلس، که با مخالفت شدید اعضای جناح راست روبرو شد، از دموکرات‌ها برای پیشبرد این طرح کمک مهمی دریافت کرد. دموکرات‌ها (165) بیشتر از جمهوری‌خواهان (151) به تصویب آن رأی دادند.

به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، انتظار می‌رود رای گیری برای این 4 لایحه‌ی مجزا بعد از ظهر شنبه انجام شود: یکی در مورد کمک به اسرائیل، دیگری در مورد کمک به اوکراین، دیگری در مورد امنیت هند-اقیانوس آرام و لایحه چهارم که شامل لایحه‌ای طراحی شده برای ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده در صورت عدم فروش آن توسط مالک مستقر در چین و همچنین اولویت‌های مختلف امنیت ملی است. در صورت تصویب، اقدامات با هم بسته بندی شده و به سنای تحت کنترل دموکرات‌ها ارسال می‌شود.

در مجموع، اقدامات کمک‌های خارجی بسیار شبیه بسته 95 میلیارد دلاری امنیت ملی است که توسط رئیس جمهور جو بایدن ارائه شد. به دلیل برخی تفاوت‌ها با نسخه‌ای که در ماه فوریه تصویب شد، سنا باید دوباره آن را تصویب کند.

دفتر بودجه کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای با تایید این بسته مجلس نمایندگان گفت: «جهان ناظر اقدامات کنگره است. تصویب این قانون پیامی قدرتمند در مورد قدرت رهبری آمریکا در یک لحظه مهم ارسال می‌کند. دولت از هر دو مجلس کنگره می‌خواهد که به سرعت این بسته کمک مالی تکمیلی را به میز رئیس جمهور ارسال کنند.»

تصمیم جانسون برای پیشبرد این لوایح در حالی صورت می‌گیرد که دو تن از اعضای حزب او تهدید به حذف او از ریاست کرده‌اند. آن‌ها و بسیاری دیگر از محافظه کاران مجلس مخالف کمک‌های اضافی به اوکراین هستند.

اما جانسون که سال گذشته، قبل از اینکه رئیس مجلس شود با کمک به اوکراین مخالف بود، اکنون می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که از آن زمان دریافت کرده است، معتقد است این کمک‌ها «بسیار مهم است».

او این هفته به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم اگر به ولادیمیر پوتین اجازه داده شود، به لشکرکشی در اروپا ادامه خواهد داد.»

جانسون با بیان اینکه پسرش پاییز امسال وارد آکادمی نیروی دریایی می‌شود، گفت: «من ترجیح می‌دهم به اوکراین گلوله بفرستم تا پسران آمریکایی. این یک بازی نیست، این یک شوخی نیست.»

لایحه چهارم شامل مقرراتی است که بایت‌دنس مستقر در چین را مجبور می‌کند تا تیک تاک را ظرف 9 ماه بفروشد، که رئیس‌جمهور می‌تواند آن را تا یک سال تمدید کند، یا در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد، که حمایت سنا و همچنین بایدن را دارد. این تیک تاک را بیش از هر زمان دیگری به ممنوعیت در آمریکا نزدیک می‌کند.