به گزارش اکوایران، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که کره شمالی یک «کلاهک فوق العاده بزرگ» را که برای یک موشک کروز استراتژیک طراحی شده، آزمایش کرده است. بر اساس گزارش‌ها این کشور نوع جدیدی از موشک‌های ضد هوایی را نیز پرتاب کرده است.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای،روز شنبه گزارش داد: «اداره موشکی کره شمالی آزمایش قدرت یک کلاهک فوق العاده بزرگ طراحی شده برای موشک کروز استراتژیک Hwasal-1 Ra-3 انجام داده است.»

به گزارش الجزیره، کره شمالی همچنین بعدازظهر روز جمعه یک موشک "Pyoljji-1-2"را آزمایش کرد که به گفته رسانه‌های دولتی یک «موشک ضد هوایی از نوع جدید» است.

کی‌سی‌ان‌ای، بدون ارائه جزئیات بیشتر اضافه کرد «هدفی مشخص» از طریق آزمایش به دست آمد.

این رسانه با اشاره به عملکرد «سیستم‌های تسلیحاتی نوع جدید» گزارش داد که آزمایش‌های تسلیحاتی بخشی از «فعالیت‌های منظم دولت و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن» بود.

کی‌سی‌ان‌ای همچنین افزود این آزمایش‌ها «هیچ ارتباطی با مناطق اطراف نداشتند»، اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

در اوایل آوریل، کره شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت سوخت جامد میان برد جدید را آزمایش کرده است و رسانه‌های دولتی ویدئویی از پرتاب را در حالی که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال بررسی آن بود، به اشتراک گذاشتند.

موشک‌های کروز از جمله مجموعه‌ای در حال رشد از سلاح‌های کره شمالی هستند که برای غلبه بر دفاع موشکی منطقه طراحی شده‌اند.

آنها زرادخانه عظیم موشک‌های بالستیک شمال، از جمله انواع قاره پیما، که گفته می‌شود به سمت ایالات متحده آمریکا هدف گرفته شده است، را تکمیل می‌کنند.

تحلیلگران می‌گویند فناوری موشکی ضدهوایی جایی است که کره شمالی می‌تواند در آن از همکاری نظامی عمیق خود با روسیه بهره‌مند شود.

ایالات متحده و کره جنوبی، کره شمالی را به ارائه گلوله‌های توپخانه و سایر تجهیزات به روسیه برای کمک به گسترش توانایی جنگی این کشور در اوکراین متهم کرده‌اند.

از زمان دومین آزمایش هسته‌ای در سال 2009، پیونگ یانگ تحت تحریم‌های شدید بین المللی قرار دارد، اما توسعه برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی این کشور بی‌وقفه ادامه داشته است.