به گزارش اکوایران، کیف اعلام کرد که اوکراین روز جمعه پس از حمله هوایی روسیه که منجر به کشته شدن هشت نفر، از جمله دو کودک در منطقه مرکزی دنیپروپتروفسک شد، یک بمب افکن استراتژیک روسیه را سرنگون کرد.

موشک‌ها در ساعات اولیه شهر دنیپرو و ​​مناطق اطراف آن را هدف قرار دادند و به ساختمان‌های مسکونی و ایستگاه اصلی قطار آسیب رساندند.

به گزارش رویترز، فرماندار منطقه‌ای سرهی لیساک گفت که سه نفر در دنیپرو کشته شدند، از جمله مردی که جسدش از زیر آوار یک ساختمان پنج طبقه بیرون کشیده شد، در حالی که پنج نفر دیگر در مناطق مجاور دنیپروپتروفسک کشته شدند. دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه گفت که یک دختر 14 ساله و یک پسر 8 ساله در میان کشته شدگان هستند.

روسیه حملات هوایی دوربرد خود به سیستم انرژی اوکراین و سایر اهداف را در هفته‌های اخیر افزایش داده و فشار بر کیف را در پشت خط مقدم که نیروهای روسی به آرامی در شرق پیشروی می‌کنند، افزایش داده است.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می‌کند و می‌گوید سیستم انرژی یک هدف قانونی است، اما صدها غیرنظامی در جریان حملات هوایی کشته شده‌اند.

کایریلو بودانوف، رئیس اداره اطلاعات گفت: «فقط می‌توانم بگویم هواپیما در فاصله 308 کیلومتری، بسیار دور مورد اصابت قرار گرفت.» تصاویر تایید نشده رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک هواپیمای جنگی با دم آتش گرفته به سمت زمین حرکت می‌کند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک بمب افکن در منطقه استاوروپل جنوبی روسیه در چند صد کیلومتری اراضی تحت کنترل اوکراین در حالی که پس از انجام یک ماموریت جنگی به پایگاه بازمی‌گشت سقوط کرده است.

روسیه اما اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تصادف ناشی از نقص فنی بوده است.

فرماندار منطقه گفت از چهار خدمه نیروی هوایی که از هواپیمای جنگی بیرون پریدند، دو نفر نجات یافتند، یک نفر جان باخت و عملیات نجات برای نفر چهارم در حال انجام است.

در همین حال ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از محل حمله بازدید کرد و از متحدان اوکراین خواست تا در تامین تجهیزات دفاع هوایی عجله کنند زیرا ذخایر اوکراین به دلیل کاهش سرعت کمک‌های نظامی حیاتی غرب کاهش یافته است.

زلنسکی گفت: «موشک‌های روسیه بعدازظهر جمعه به بندر پیودنی در دریای سیاه در منطقه اودسا جنوبی اصابت کرده و انبارهای غلات و مواد غذایی موجود در آن‌ها را نابود کرده است.»