به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت تهران در حال تحقیق درباره حادثه نیمه شب جمعه به ایران است و افزود که تا کنون ارتباط این حادثه با اسرائیل ثابت نشده است.

حسین امیرعبداللهیان، به ان‌بی‌سی گفت: «پهپادها از داخل ایران بلند شدند و چند صد متر پرواز کردند و سپس سرنگون شدند.»

به گزارش رویترز، امیرعبداللهیان گفت: «آنها بیشتر شبیه اسباب بازی‌هایی هستند که بچه‌های ما با آنها بازی می‌کنند، نه هواپیماهای بدون سرنشین.»

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی این موضوع است اما بر اساس اطلاعات تهران، گزارش‌های رسانه‌ها دقیق نیست، گفت: «برای ما ثابت نشده است که بین اینها و اسرائیل ارتباطی وجود دارد.»

امیرعبداللهیان هشدار داد که اگر اسرائیل تلافی کند و علیه منافع ایران اقدام کند، پاسخ بعدی تهران فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.

مقامات اسرائیل درباره این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در این باره گفت که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.

متحدان اسرائیل از جمله ایالات متحده در تمام هفته فشار آورده بودند تا اطمینان حاصل شود که هرگونه اقدام تلافی جویانه بیشتر اسرائیل به گونه‌ای تنظیم شود که باعث تشدید تنش نشود، و در همین حال کشورهای غربی تحریم‌ها علیه ایران را برای آرام کردن اسرائیل تشدید کردند.

روز جمعه هیچ خبری از اسرائیل مبنی بر اینکه آیا ممکن است اقدامات بیشتری برنامه‌ریزی شود یا خیر، منتشر نشد.