به گزارش اکوایران، امروز ابراهیم رئیسی در دومین روز سفر خود به استان سمنان در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان دستورات لازم برای موانع و مشکلات احداث آزادراه حرم تا حرم، تعیین تکلیف سهامداران کارخانه سیمان بیارجمند را داد و پیشنهادات برای حل مشکلات آبی سمنان مطرح شد. 

ظهر امروز نیز رئیس دولت سیزدهم در اجتماع نمازگزاران جمعه دامغان اظهار کرده که توسعه کشور با حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی موجود در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن هیچ جای نگرانی ندارد و باید با تکیه بر فرهنگ بومی مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم.

به گفته ابراهیم رئیسی، تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دامغان می‌تواند نیروهای متخصص لازم برای شهرستان و اطراف را تربیت و تامین کند.

رئیس دولت سیزدهم اظهار کرده که با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و کمک مردم توانستیم در سه سال گذشته رشد اقتصادی را که در طول دهه 90 به طور متوسط زیر یک درصد بود به 4 تا حدود 6 درصد برسانیم.

رئیسی از بازگشت حدود 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داده و گفته، جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند.

براساس اظهارات رئیس دولت سیزدهم، عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیروهای مسلح ما شد، هم نشان‌دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد. 

رئیسی از رفع بخشی از مشکلات تامین آب بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استان سمنان خبر داده و گفته، رفع مشکلات آب شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز به زودی برطرف خواهد شد.

به گفته رئیس دولت سیزدهم، در کنار مسئله تامین آب، مسئله مهم مدیریت مصرف آب نیز است که اهمیت آن از تامین آب کمتر نیست، دولت در مسئله مدیریت مصرف آب اقدامات خوبی داشته و رفع تنش آبی 10 هزار روستا را هدف‌گذاری کرد که تا امروز مشکلات بیش از 5 هزار روستا رفع شده و رفع مشکل بقیه این روستاها نیز در دست اقدام است.

رئیسی با اشاره به مشکلات حوزه راه گفته که در مصوبات سفر دوم دولت به استان سمنان به این مسئله توجه شده است.

در سفر دو روزه رئیس دولت سیزدهم به استان سمنان فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان به بهره‌برداری رسید، اولین خط تولید داروهای استنشاقی و داروهای تزریقی ضدسرطان در استان سمنان افتتاح شد. 

از سویی ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان به ارزش ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته‌اند، با حضور رئیسی برگزار شد.

 ۸ پروژه به ارزش بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان در استان سمنان افتتاح شد. 

 ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افتتاح و  هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان واگذار شد. 

تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان و افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به استان سمنان بود.