به گزارش اکوایران، با افزایش درگیری‌های روزانه اسرائیل و حزب الله لبنان، نگرانی‌ها در دولت آمریکا از حمله احتمالی زمینی اسرائیل به خاک لبنان طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده افزایش یافته است.

به نوشته العربیه، مقامات ارشد دولت آمریکا و مقامات آشنا با اطلاعات فاش کردند، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مقامات اطلاعاتی نگران طرح حمله زمینی اسرائیل به لبنان در ماه پیش‌رو در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک منجر به عقب‌نشینی حزب الله از مرزهای همجوار با شمال اسرائیل نشود، هستند.

یک مقام آگاه آمریکایی گفت، احتمال دارد حمله زمینی اسرائیل در اوائل تابستان صورت گیرد.

این مقام آگاه گفت، دولت بایدن احتمال می‌دهد حمله نظامی اسرائیل در ماه‌های آینده صورت بگیرد و ادامه داد: «لازم نیست این حمله در چند هفته آینده اتفاق بیفتد، شاید اواخر بهار این حمله صورت گیرد.»

در حالی که تصمیم اسرائیل هنوز نهایی نشده، یک فرد آگاه پنج‌شنبه 10 اسفند به شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد، نگرانی جدی برای چنین اقدامی به جلسات اطلاعاتی مقامات ارشد دولت بایدن راه یافته است.

این اطلاعات پس از آن درز کرد، که آمریکا سه شنبه گذشته، خواستار یافتن راه حل دیپلماسی در پی تشدید تنش نظامی در مرز لبنان و اسرائیل شد، که اسرائیل هشدار به تعقیب حزب الله داده بود. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «نمی خواهم هیچ یک از طرفین را ببینم، زیرا این کار درگیری در شمال را تشدید می‌کند.

حزب الله بارها تاکید کرده محور مقاومت به حمایت از حماس ادامه خواهد داد.