به گزارش اکوایران، جنگنده‌های اسرائیل «موج گسترده حملات» خود را در لبنان آغاز کردند.

به نوشته سی‌ان‌ان، ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم «موج گسترده حملات» خود را در لبنان آغاز کرده است.

رسانه های دولتی لبنان و رسانه های متعلق به حزب الله از حملات هوایی به چندین شهر در جنوب لبنان از جمله عدشیت، سوانه و شهابیه خبر دادند. اسرائیل ادعا کرده این حملات در واکنش به حمله موشکی قبلی به شهر صفد در شمال سرزمین‌های اشغالی است که در اثر آن یک سرباز اسرائیلی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. 

به نوشته الجزیره، بر اساس اعلام دفاع مدنی لبنان، طی حملات هوایی اسرائیل، حداقل چهار نفر -از جمله یک زن و دو فرزندش- کشته  و 11 نفر زخمی شدند.

 حملات هوایی به این مناطق، که در مقایسه با حملات پیشین در عمق‌ بیش‌تری از خاک لبنان اتفاق افتاده، نگرانی‌ها از بابت تشدید تنش‌ها را در این منطقه افزایش داده است.

به نوشته زینا خدر، خبرنگار الجزیره، حمله قبلی به صفد ارسال نوعی پیام «بازدارندگی» از سوی حزب الله بوده است. این شهر در شمال سرزمین‌های اشغالی و در 15 کیلومتری مرز با لبنان قرار دارد. بنابراین این یک حمله در عمق این سرزمین‌ها محسوب می‌شود. این اولین بار نیست که این منطقه مورد حمله قرار می‌گیرد، اما به ندرت پیش می‌آید که حزب‌الله تا این عمق را هدف قرار دهد، و این بدین معنی که حزب‌الله در حال ارسال پیام است.

به نوشته خدر، حزب‌الله هنوز مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته که این نیز کاملاً غیرعادی است، زیرا این گروه معمولاً دقایقی پس از آغاز عملیات نظامی در نزدیکی مرز بیانیه‌ای صادر می‌کند.

به نظر می‌رسد این پیامی بازدارنده از سوی حزب‌الله بوده است، زیرا ارتش اسرائیل تا این اواخر حملات هوایی و ترورهای هدفمند خود را افزایش داده است. در پنج روز گذشته، سه حمله از این دست صورت گرفت، بنابراین حزب‌الله می‌گوید «ما هم می‌توانیم به شما آسیب برسانیم». با این همه، به نظر می‌رسد این حملات نیز در چارچوب قوانین فعلی درگیری است. هدف یک موقعیت نظامی بود. حزب الله همچنان با احتیاط پیش می رود. سخنرانی دیروز حسن نصرالله، رهبر این گروه نشان داد که حزب‌الله هیچ علاقه‌ای به یک جنگ تمام عیار ندارد.