به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل ادعا کرد که در پی بمباران چندین هدف گروه حزب الله در جنوب لبنان، مسئول واحد پهپادی این گرئه را ترور کرده است.

ارتش اسرائیل مدعی شده که جنگنده‌های این رژیم طی حملاتی به جنوب لبنان از جمله در کفر کیلا و در یارون، زیرساخت‌های حزب‌الله را هدف گرفته است.

در همین شرایط، حزب الله رسما درگذشت علی حسین برجی را که امروز در حمله به خودرویی در نزدیکی مراسم تشییع جنازه وسام طویل(جواد طویل) از اعضای ارشد این سازمان در روستای خرباط سالم در جنوب لبنان ترور شد، اعلام کرد.

اسرائیل مدعیست علی حسین برجی،  از فرماندهان ارشد حزب‌الله و مسئول حملات پهپادی این گروه  در جنوب لبنان بوده است.

در همین شرایط، به نوشته گاردین، عصر امروز پهپادهای حزب‌الله یک مرکز فرماندهی کلیدی ارتش اسرائیل را هدف گرفتند. بر اساس این گزارش حزب‌الله برای اولین بار پایگاه صفد را هدف قرار داد،ه است. این حمله واکنشی به ترورهای اخیر فرماندهان حزب‌الله در خاک لبنان از سوی اسرائیل تلقی می‌شود.

حزب‌الله اعلام کرده که «تعدادی پهپاد تهاجمی انفجاری» را به سمت پایگاه فرماندهی ارتش اسرائیل در شمال صفد پرتاب کرده است و برای اولین بار این سایت را هدف قرار می دهد.حزب‌الله در بیانیه خود در مورد حمله به پایگاه صفد به ترور وسام الطویل یکی از اعضای ارشد حزب الله در روز دوشنبه و صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس در هفته گذشته اشاره کرد. حزب‌الله بعداً اعلام کرد که روز سه‌شنبه حداقل به شش پست اسرائیل در امتداد مرز حمله کرده است.

حزب‌الله