به گزارش اکوایران، مذاکرات آتش‌بس غزه روز جمعه در پاریس در جریان بود. مذاکراتی که به نظر می‌رسد جدی‌ترین فشارها در طی هفته‌های گذشته برای توقف درگیری‌ها و آزادی اسرای اسرائیلی و خارجی باشد.

یک منبع مطلع در مورد مذاکرات آتش‌بس که نام و ملیت او قابل شناسایی نبود، گفت که مذاکرات رئیس سرویس اطلاعاتی موساد اسرائیل به طور جداگانه با هر یک از طرفین، قطر، مصر و ایالات متحده، آغاز شده است.

به گزارش رویترز، این منبع گفت: «نشانه‌هایی از خوش‌بینی در مورد اینکه بتوانیم به سمت شروع یک مذاکره جدی پیش برویم، وجود دارد.» شبکه خبری القاهره مصر نیز از آغاز مذاکرات خبر داد.

یکی از مقامات حماس گفت که این گروه مذاکرات آتش‌بس را در قاهره به پایان رسانده است و اکنون منتظر است ببیند میانجی‌ها از مذاکرات آخر هفته با اسرائیل چه نتیجه‌ای خواهند گرفت.

میانجی‌ها تلاش‌ها را برای تضمین آتش‌بس در غزه افزایش داده‌اند، به این امید که حمله اسرائیل به شهر رفح غزه را که بیش از یک میلیون آواره در منطقه جنوبی غزه در آن پناه گرفته‌اند، متوقف کنند.

اسرائیل می‌گوید اگر به زودی توافق آتش بس حاصل نشود، به این شهر حمله خواهد کرد. درهمین حال واشنگتن از متحد نزدیک خود خواسته است که این کار را انجام ندهد و در مورد تلفات غیرنظامی گسترده در صورت وقوع حمله به شهر هشدار داده است.