به گزارش اکوایران، حوثی‌های یمن در روز جمعه یک کشتی جنگی آمریکا که مشغول گشت‌زنی در خلیج عدن بود را مرد حمله موشکی قرار دادند؛ اما ناو آمریکایی موفق شد که این پرتابه را سرنگون سازد.

به نوشته آسوشیتدپرس، حمله به ناوشکن یواس‌اس کارنی نشان‌دهنده بالاگرفتن تنش‌ها در بزرگ‌ترین رویارویی دریایی ایالات متحده طی دهه‌های اخیر است.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده گفت که در اوایل روز شنبه به وقت محلی، نیروهای آمریکایی حمله موشکی ضدکشتی حوثی‌ها را خنثی کردند.

شبکه خبری ماهواره‌ای المسیره حوثی‌ها نیز خبر داد که این حملات در نزدیکی شهر بندری حدیده رخ داده است. این رسانه هیچ جزئیاتی از خسارات احتمالی ارائه نداد.

یک مقام آمریکایی گفت که از آغاز درگیری‌ها در دریای سرخ، حمله علیه ناوشکن کارنی اولین اقدام مستقیم حوثی‌ها علیه شناورهای جنگی ایالات متحده هدف بود.

اواخر روز جمعه، عملیات دریایی ارتش بریتانیا که بر آبراه‌های خاورمیانه نظارت می‌کند، از اصابت موشک به یک تانکر در خلیج عدن خبر داد.

ژنرال یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها حمله به کارنی را تأیید نکرد، اما مسئولیت حمله موشکی به نفتکش تجاری مارلین لواندا با پرچم جزایر مارشال را پذیرفت.

اواخر روز جمعه، فرماندهی مرکزی آمریکا تأیید کرد که مارلین لواندا توسط یک موشک بالستیک ضدکشتی که از یمن پرتاب شده بود، مورد اصابت قرار گرفت. ناوشکن کارنی و سایر کشتی‌های ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده سریعا به کشتی آسیب‌دیده شتافدند. فرماندهی مرکزی مدعی شد که هیچ آسیبی گزارش نشده است.

از ماه نوامبر، حوثی‌های یمن بارها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار داده و گفته‌اند که در حمایت از فلسطینیان، تا زمانی که جنگ غزه پایان نیابد به حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهند. مسیر تنگه باب‌المندب و دریای سرخ یکی از کلیدی‌ترین مسیرهای تجارت جهانی میان آسیا، خاورمیانه و اروپا محسوب می‌شود.