به گزارش اکوایران، شرکت کشتیرانی مرسک، دومین خط کانتینری بزرگ جهان اعلام کرد که با حمایت گروه عملیات دریایی چندملیتی به رهبری آمریکا برای محافظت از کشتی‌ها در برابر حملات انصارالله یمن، در حال آماده‌شدن برای از سرگیری حمل‌ونقل از طریق دریای سرخ است.

به نوشته بلومبرگ، روز یکشنبه، این شرکت گفت: «ما در حال حاضر مشغول طرح‌هایی برای اولین ترانزیت کشتی‌ها (از طریق دریای سرخ) بوده تا این امر در اسرع وقت به صورت عملیاتی انجام شود. ضمن انجام این کار، اطمینان از ایمنی کارکنان ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اولویت شماره یک ما در رسیدگی به وضعیت چالش‌برانگیز منطقه دریای سرخ/خلیج عدن است».

این اعلامیه تنها دو روز پس از آن اعلام شد که این شرکت مستقر در کپنهاگ اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند هرج‌ومرج دریای سرخ که ناشی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین حوثی‌های انصارالله است، برای ماه‌ها ادامه یابد.

مرسک در بیانیه روز یکشنبه خود گفت که عملیات دریایی «نگهبان سعادت»، یک گروه عملیات دریایی که توسط ایالات متحده و متحدانش راه‌اندازی شده، «خوشایندترین خبر برای کل صنعت کشتیرانی است». آمریکا و متحدانش می‌گویند که در حال بررسی اقدام نظامی احتمالی علیه حوثی‌ها هستند.

در میان نگرانی‌ها مبنی بر اینکه جنگ اسرائیل و حماس ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود، ایالات متحده در اول هفته ایران را به دست داشتن در حمله علیه یک نفتکش در اقیانوس هند متهم کرد.

مرسک روز یکشنبه تأکید کرد که با از سرگیری ترانزیت در دریای سرخ، «خطر کلی در این منطقه از بین نمی‌رود». این شرکت گفت که از ارزیابی مجدد وضعیت ایمنی کشتی‌ها و کارکنان خود «دریغ نخواهد کرد».

حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری باعث اجتناب گسترده ناوگان تجاری جهان از دریای سرخ جنوبی شده که مسیر اقلام زیادی، از کالاهای تولیدی و غلات گرفته تا نفت و گاز است.