به گزارش اکوایران، جو بایدن از افتتاح دروازه رفح استقبال کرد و مرگ غیرنظامیان را یک تراژدی خواند.

به گفته سی‌ان‌ان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از باز شدن دروازه رفح به روی مجروحان فلسطینی و اتباع خارجی استقبال کرد. او گفت که ایالات متحده به فشار بر اسرائیل برای پایبندی به قوانین بین‌المللی در زمینه حمایت از غیرنظامیان در درگیری ادامه خواهد داد.

بایدن که در بازدید از مزرعه‌ای در مینه‌سوتا صحبت می‌کرد، گفت غیرممکن است که تحت تأثیر تصاویر فلسطینی‌های دردمند قرار نگیریم.

او مدعی شد «اسرائیل حق پاسخگویی و مسئولیت دفاع از شهروندان خود» را در برابر آن‌چه او «ترور» می‌خواند دارد. اما در ادامه گفت: «باید این کار را به گونه‌ای انجام دهد که با قوانین بشردوستانه بین‌المللی سازگار باشد و حفاظت از غیرنظامیان را در اولویت قرار دهد. همه ما تصاویر ویرانگر غزه را دیده‌ایم، کودکان فلسطینی که برای والدین از دست رفته فریاد می‌زنند.»

بایدن گفت: «از دست دادن زندگی بیگناه یک تراژدی است. ما برای این مرگ‌ها غمگین هستیم و همچنان برای کودکان و مادران اسرائیلی که توسط حماس کشته شدند، غمگین هستیم.»

بایدن گفت که گشایش گذرگاه رفح پس از «دیپلماسی شدید و فوری آمریکا با شرکایمان در منطقه» صورت گرفت و احتمالاً هزار شهروند خارجی دیگر به زودی می‌توانند غزه را ترک کنند.

او گفت که ایالات‌متحده برای افزایش کمک‌ها به غزه ادامه می‌دهد و گفت که تعداد کامیون‌هایی که به غزه می‌روند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، «اما هنوز راه زیادی در پیش داریم.»

بایدن گفت: «ایالات متحده به حمایت بشردوستانه از مردم بیگناه غزه که به کمک نیاز دارند ادامه خواهد داد و آن‌ها واقعا نیاز به کمک دارند.»

بایدن در مورد اسرایی که در غزه نگهداری می‌شوند، گفت که دولت او «به کار شبانه روزی برای به هم رسیدن مجدد این خانواده‌ها ادامه می‌دهد.»

او گفت: «ما تسلیم نمی‌شویم. و من خوشبین هستم. اما من یک آدم خوش‌بین هستم، مردم.»