مسعود ستایشی با اشاره به اقداماتی که شایعه‌سازان در جامعه انجام می‌دهند، گفت: در اقدامی هماهنگ با جریانات شایعه‌ساز و مغرض خارجی تلاش کردند تا با سرعت از خون به ناحق ریخته شده یک فردی که مشهور است، اهداف سیاسی و امنیتی ناپسندی برداشت کرده و نوک قتل را قبل از پیدا شدن سرنخ‌ها به سمت نظام اسلامی ببرند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بنا به مسئولیت ذاتی خود که حفظ و حراست از امنیت روانی و آسایش و آرامش مردم برعهده دارد و نیز وعده‌ای که در این زمینه به مردم داده، نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه ساز وارد شده و ضمن ارائه هشدارهای لازم برای تشکیل پرونده برای برخی از آنها اقدام کرده است.

وی افزود: این اقدام در راستای ارج نهادن به ضرورت حفظ امنیت روانی مردم و صیانت از فضای رسانه‌ای سالم صورت گرفته و در صورت تکرار نیز همین موضوع ادامه پیدا می‌کند.

به گفته وی، پرونده کینگ‌مانی نیز ۴۲۰۰ شاکی و ۸ متهم دارد و ۴ جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادگاه اقتصادی تشکیل شده و در مرحله کارشناسی است. پس از تکمیل نظریه کارشناسی موید اتخاذ تصمیم یا صدور رای خواهد بود.

ستایشی در رابطه با آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی شهر گفت: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه در سفر استانی به البرز در تاریخ ۱۷ فروردین امسال مبنی بر تعطیلی زندان رجایی شهر، سازمان زندان‌ها بلافاصله نسبت به تشکیل کمیته انتقال ندامتگاه رجایی شهر اقدام کرد و با برنامه‌ریزی مدون و پیگیری مصوبات، ظرف ۳ ماه دستورات رئیس قوه قضاییه اجرایی شد.