به گزارش اکوایران، کوین مک‌کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، گزارش‌ها مبنی بر اینکه انتظار می‌رود پیش از پایان دوره نمایندگی خود از کنگره کناره‌گیری کند را رد کرد و روز جمعه به خبرنگاران گفت که هنوز «کار برای انجام دادن» دارد.

به گفته سی‌ان‌ان، این گفتگو پس از ارسال سیگنال‌هایی در گفتگوهای خصوصی مبنی بر اینکه او می‌تواند زودتر از موعد از سمت خود درکنگره کناره‌گیری کند صورت گرفت.

او به خبرنگاران گفت: «نه، من استعفا نمی دهم. ما اکثریت را حفظ خواهیم کرد. من قصد دارم به افرادی که اینجا آورده‌ام کمک کنم و کارمان را بیشتر گسترش خواهیم داد.»

اوایل روز جمعه، منابع متعددی که با تفکر مک‌کارتی آشنا بودند به سی‌ان‌ان گفتند که انتظار می‌رود او در مقطعی پس از انتخاب رئیس مجلس نمایندگان از سمت خود کناره‌گیری کند. این منابع گفتند که مک کارتی به طور جدی این حرکت را بررسی کرده است.

او در مورد اینکه آیا به فکر کناره‌گیری زودهنگام است یا خیر، گفت: «هر بار که باید تصمیم بگیرم برای انتخابات مجدد شرکت کنم یا نه، به این موضوع فکر می‌کنم».

پس از رای مجلس به برکناری مک‌کارتی، نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا نگفت که آیا در کنگره باقی خواهد ماند یا خیر. او در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از رأی گیری گفت: «من به آن فکر خواهم کرد.»

پولیتیکو اولین بار گزارش داد که مک کارتی در حال بررسی استعفا است.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان همچنان درگیر برکناری مک‌کارتی از ریاست مجلس در یک رای گیری تاریخی هستند. پس از رای گیری، مک کارتی تصمیم گرفت که دیگر برای این سمت کاندید نشود و رقابت برای یک سخنران جدید آغاز شد.

استیو اسکالیز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه، هر دو پیشنهاداتی را برای انتخاب سخنران بعدی ارائه کرده‌اند، هرچند مشخص نیست که جمهوری‌خواهان مجلس می‌توانند با توجه به اختلافات عمیق در بین خود، حول یک نامزد متحد شوند یا خیر.

روز جمعه، مک‌کارتی اضافه کرد که با اسکالیس و جردن صحبت کرده است، اما در صورت فشار از کسی حمایت نخواهد کرد.

مک‌کارتی در پاسخ به سوالی درباره حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از جردن، گفت: «فقط اعضا رای می‌دهند و من فکر می‌کنم اعضا می‌نشینند و می‌توانند تصمیم خود را بگیرند.»