به گزارش اکوایران، بر اساس پرونده‌ای که در روز جمعه در نهاد انتخاباتی ایالات متحده باز شد، سناتور تیم اسکات وارد رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شده است. در حزبی که رأی‌دهندگانش به دنبال یک مبارزه خونین می‌گردند، استقبال از شعار اتحاد بعید به نظر می‌رسد.

به نوشته پایگاه رویترز، اسکات فرزند که فقیر مادری مجرد و تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست در سنا است، اغلب به داستان شخصی خود به عنوان مدرکی استناد می‌کند که آمریکا سرزمین آرزوها است.

در مسیر مبارزات انتخاباتی، روحیه بانشاطش تضاد عمده‌ای با دیگر نامزدها از جمله دونالد ترامپ و ران دسنتس دارد که آمریکا را به عنوان کشوری در حال انحطاط نشان داده‌اند که نیاز به نجات از دست چپ‌ها دارد. حدود ۹۲ درصد از رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از جو بایدن دموکرات حمایت کردند. در مقابل، ۵۵ درصد رأی‌دهندگان سفیدپوست به ترامپ رأی دادند.

زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور بود، اسکات اغلب از او به دلیل اظهارنظرهای نژادی او انتقاد کرده و به همین دلیل نیز جلوی انتخاب چندین نامزدهای قضایی او ایستاد. در عین حال، سناتور کارولینای جنوبی دموکرات‌ها را به سوءاستفاده از تنش‌های نژادی برای منافع حزبی متهم کرده است. در حالی که اسکات گفته است که خود قربانی تعصب نژادی است، بارها تأکید کرده که آمریکا کشوری نژادپرست نیست.

بر اساس نظرسنجی‌ها، تنها حدود ۲ درصد از جمهوری‌خواهان در انتخابات مقدماتی به او رأی خواهند داد و محبوبیت در سطح ملی او همچنان پایین است. بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان قصد دارند به ترامپ و حدود یک‌پنجم به نفع دسنتس رأی دهند. انتظار می‌رود که دسنتس در روزهای آینده رسماً کاندیداتوری خود را اعلام کند.

با این حال، ممکن است شانس اسکات قوی‌تر از آن چیزی باشد که روی کاغذ به نظر می‌رسد. او در ایالت زادگاهش، کارولینای جنوبی که نقش مهمی در رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان دارد، شناخته‌شده و محبوب است.

اسکات همچنین رابطه خوبی با حامیان مالی دارد. به گفته افراد آگاه، لری الیسون، یکی از بنیان‌گذاران کمپانی اوراکل، حامی ثابت اسکات بوده و فعلاً قصد دارد از او حمایت کند. اندی سابین، غول فلزات و حامی جمهوری‌خواه، اوایل این ماه به رویترز گفت که در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد انتخاب‌شدن دیسانتیس، وفاداری خود را به اسکات از دیسانتیس تغییر می‌دهد.

محافظه‌کاری دلسوزانه

در حالی که موضع‌گیری‌های راست‌گرایانه اسکات در سنا کاملاً مشهود است، او سعی کرده خود را به شکلی دلسوز نشان دهد. او می‌گوید که در دوران مدرسه سختی می‌کشید تا اینکه صاحب یک فست‌فودی در ۱۳ سالگی او را استخدام کرده و را به کار و تحصیل هم‌زمان تشویقش کرد. اسکات قبل از ورود به سیاست در بیمه و املاک کار می‌کرد.

از جمله سیاست‌هایی مورد حمایت او، ایجاد «مناطق فرصت» برای تقویت جوامع آسیب‌دیده و برنامه اعتبار مالیاتی است که به خانواده‌های کم‌درآمد دارای فرزند کمک می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، پس از چند قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس که اعتراضات سراسری را برانگیخت، رهبران جمهوری‌خواه او را برای تدوین قانون اصلاحات پلیس انتخاب کردند. اما یک سال بعد، پس از اینکه دموکرات‌ها گفتند پیشنهادهای وی ناکافی است، مذاکرات فراحزبی شکست خورد و اسکات گفت که دموکرات‌ها بیشتر به کسب امتیازات سیاسی تمایل دارند تا رسیدن به یک تفاهم.

اسکات در ماه‌های اخیر از بحث در مورد اصلاحات پلیس طفره رفته است. بسیاری از رأی‌دهندگان دور مقدماتی جمهوری‌خواه نسبت به تلاش‌ها برای افزایش نظارت‌ها بر ضابطین قانون مردد بوده یا با آن مخالفند.

ورود اسکات به رقابت‌ها، او را در روبه‌روی نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی که کمپین خود را در ماه فوریه آغاز کرد، قرار می‌دهد. هر دوی آن‌ها بومی کارولینای جنوبی بوده و توسط گروه‌های مشابهی حمایت می‌شوند و هر دو نامزد احتمالاً باید در ایالت خود را پیروز شده تا بتوانند نامزدی خود را تضمین کنند.