به گزارش اکوایران، در پی ادعای مسکو مبنی بر حمله پهپادی روز گذشته به کاخ کرملین، یک مقام دولتی روسی ایالات متحده را به مداخله در این حادثه متهم کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «تلاش‌های کی‌یف و واشنگتن برای انکار هرگونه مسئولیت (در حمله پهپادی) کاملاً مضحک است». او افزود: «تصمیم گیری در مورد چنین حملاتی بر عهده کی‌یف نیست، بلکه در واشنگتن گرفته می شود. کی‌یف فقط آنچه را که از او می خواهند انجام می‌دهد.»

در واکنش به این اظهارات، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه ایالات متحده پشت حمله پهپادی به کرملین است، غلط است. کربی در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که هیچ دخالتی از سوی ایالات متحده در این موضوع وجود نداشته است. هر چه بوده، ما دخالتی در آن نداشته‌ایم».

او افزود آمریکا اوکراین را نه تشویق می‌کند و نه قادر می‌سازد که به خارج از مرزهای خود حمله کند. کربی گفت، هنوز مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی در کرملین افتاده است: «ما هنوز واقعاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است». او گفت واشنگتن همچنان در حال ارزیابی وضعیت است. 

این اظهارات در حالی انجام شده که به به رغم ادعاهای مسکو برخی مقامات غربی معتقدند که حمله پهپادی روز گذشته حادثه‌ای ساختگی از جانب کرملین برای اقدام به تشدید تنش‌ها بوده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله پهپادی علیه کرملین و سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم گفته که گزارش‌ها را مشاهده کرده اما برای او پاسخ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، مبنی بر عدم دخالت کی‌یف در این رویداد ملاک است و از مسکو خواسته تا از حمله به کرملین برای تشدید درگیری استفاده نکند.

دیمیتری مدودف، رییس‌جمهور سابق و معاون کنونی شورای امنیت روسیه هم در واکنش به سخنان بورل  گفته: این اقدام تروریستی که توسط مقامات کی‌ یف تحت رهبری ایالات متحده و با تایید مقامات اتحادیه اروپا انجام شد، منجر به تشدید درگیری خواهد شد. این همان چیزی است که واشنگتن و بسیاری از احمق ها در بروکسل می خواهند.