به گزارش اکوایران، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوِستیا دیلی گفت که دیدگاه و رفتار کل غرب نسبت به مسکو باید تغییر کند. وی افزود تا زمانی که واشنگتن به نگرانی‌های مسکو بی‌اهمیت باشد، هیچ گفتگویی حول کاهش تسلیحات هسته‌ای انجام نخواهد شد.

به نوشته رویترز، هفته گذشته، مذاکرات کاهش تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه با نام پیمان «استارت جدید» توسط ولادیمیر پوتین معلق شد. وی به غرب در مورد تسلیح هرچه بیشتر اوکراین هشدار داد و آن‌ها را متهم کرد که قصد داشتند پایگاه‌های هوایی استراتژیک روسیه را هدف قرار دهند.

دِمیتری پِسکو، سخنگوی کرملین گفت که اقدام همه‌جانبه کشورهای ناتو در تجهیز اوکراین، آن‌ها را به دشمن تبدیل کرده است.

او همچنین در مورد طرح صلح پیشنهادی چین گفت که از هرگونه تلاش توسط دوستان چینی ما استقبال می‌کنیم اما آن‌ها باید به جزئیات و نکات اختلافی توجه داشته باشند.

پکن که کمی قبل از شروع جنگ اوکراین، اتحاد بی‌حد و حصر با مسکو را اعلام کرد، در روز جمعه دو طرف را به آتش‌بس فراخوانده و طرح صلح خود را به اشتراک گذاشت. اما کرملین از چینی‌ها خواست که با بررسی دقیق‌تر جزئیات و اختلافات، منافع همه طرف‌ها را لحاظ کنند.

او با تشویق تلاش‌ها برای برقراری صلح گفت که هرگونه ابتکاری که ما را به صلح نزدیک‌تر کند شایسته توجه است. با این حال ممکن است پروسه‌ای طولانی باشد.

از آغاز جنگ، چین از محکوم‌کردن اقدامات پوتین خودداری کرده است.