به گزارش اکو ایران، رییس سازمان توسعه تجارت از ورود خودروهای برقی به بازار خودروی کشور در آبان 1402 خبر داد.

مهدی ضیغمی در این باره گفت برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا دو هزار دستگاه خودروی برقی در ماه جاری در بازار رویت شوند.

براساس اعلام معاون وزیر صمت این تعداد خودرو در اختیار تاکسیرانی قرار خواهند گرفت تا در حمل و نقل عمومی تهران مورد استفاده قرار گیرند.

اما ورود این تعداد خودروی برقی پایان راه نیست و به گفته ضیغمی بعد از این متقاضیان عادی می توانند برای در اختیار گرفتن خودروهای برقی نام نویسی کنند.

رییس سازمان  توسعه تجارت تاکید می کند وزارت صمت عزم خود را جزم کرده تا واردات خودروهای برقی را با جدیت دنبال کند.

ضیغمی با اشاره به شرکت های وارد کننده عنوان کرد پنج شرکت داخلی درخواست واردات خودروی برقی داشتند که مورد تایید قرار گرفتند و مقرر شده تا برخی محصولات چینی و شرکت‌های خارجی دیگر را وارد کنند.

معاون وزیر صمت می گوید برای اینکه متقاضیان با خودروهای برقی آشنا شوند به زودی کاتالوگ این خودروها منتشر شده و در دسترس خریداران قرار می گیرد.

با توجه به اینکه خودروهای وارداتی پیش از آنکه وارد بازار خودرو شوند باید از دیوار تعرفه گذرد کنند، به نظر می رسد خودروهای برقی چالش کمتری برای عبور از این دیوار دارند. دلیل این مساله را باید در تعرفه پایین تر خودروهای برقی به نسبت خودروهای بنزینی عنوان کرد.

ورود خودروهای برقی به بازار خودرو در حالی قرار است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد که شاهد هستیم بازارهای بین المللی حدود یک دهه از که شاهد حضور خودروهای برقی هستند. بازار خودروی کشور بیش از ممنوعیت واردات خودرو در تیر سال 97 شاهد حضور برخی مدل خودروهای هیبریدی بود. اما این اتفاق با ممنوعیت واردات متوقف شد. حال حضور خودروهای برقی در بازار می تواند خریداران خودرو را شوک زده کند. به نظر می رسد در دسترس قرار گرفتن محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز (چنانچه به صورت کامل عملیاتی شود) یکی از اتفاق های خودرویی خاص  1402 لقب بگیرد.