به گزارش اکو ایران، رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از توقف شماره گذاری محصولات برخی شرکت های خودروساز خبر داد.

آن طور که مهران سالاریه گفت با وجود اعلام قبلی برخی خودروسازان نسبت به پرداخت عوارض اسقاط اقدام نکرده و همین مساله سبب شده تا این شرکت های خودروساز امکان شماره گذاری خودروهای تولیدی خود را نداشته باشند. بنابراین می توان گفت خودروسازانی که در پرداخت عوارش مروبط به اسقاط یا ارائه گواهی اسقاط خودرو بی قولی کرده اند از سوی ستاد نوسازی نوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نقره داغ شدند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده جلوگیری از شماره گذاری محصولات تولیدی این خودروسازان سهل انگار را براساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد.

براساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو که اصلاحاتی را به خود دید، قرار شد تا شماره گذاری خودروهای تولیدی یا وارداتی نوشماره، منوط به دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده باشد.

 بنابراین تمام خودروهای تولیدی یا وارداتی سواری یا تاری برای اینکه بتوانند مدارک شماره گذاری خود را نهایی کنند. دو راه پیش رو دارند یا باید گواهی اسقاط ارائه دهند یا اینکه نسبت به واریز عوارض مربوطه به حساب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

البته برای تمکین خودروسازان متخلف از قانون ساماندهی صنعت خودرو در بحث اسقاط خودروهای فرسوده پلیس راهور نیز با ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده همکاری کرده و محصولات شرکت های خودروسازی که برگه اسقاط ارائه نداده یا فیش واریز عوارض به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت را در میان مدارک شماره گذاری جای نداده اند، شماره گذاری نمی کند.

خودروسازانی که هنوز نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نکرده اند می توانند به خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولاتشان طی کنند.

دود بی توجه این دسته از خودروسازان به ارائه گواهی اسقاط یا فیش واریز عوارض به صنودق تعیین شده از سوی وزارت صمت به چشم مشتریان این شرکت ها رفته و آنها این امکان را که خودروی خریداری شده خود را در اختیار بگیرند، از دست داده اند.