مدیرعامل خودروسازی سایپا گفت سه خودروساز از جمع 6 خودروسازی که مجاز به واردات خودرو شدند، سه خودروساز زیر مجموعه سایپا هستند.

آن طور که محمدعلی تیموری می گوید شرکت های زیر مجموعه سایپا قرار است در مجموع 5 خودرو وارد کنند.

براساس اظهارات مدیر عامل سایپا از جمع 5 خودرویی که قرار است توسط خودروسازان زیر مجموعه سایپا وارد شود. سه خودرو در بازه قیمتی زیر 10 هزار یورویی قرار دارند و دو خودرو نیز در بازه تا 20 هزار یورویی قرار است وارد شود.

سایپایی به زودی محصولات وارداتی را روی تابلوی بورس کالا عرضه می کنند. تیموری تاکید می کند این خودروساز در سال جاری مجوز واردات 36 هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده است. البته مشخص نیست نحوی توزیع این 36 هزار دستگاه روی 5 مدل خودروی وارداتی به چه صورت خواهد بود.

در حالی سایپایی ها از دریافت مجوز واردات 36 هزار دستگاهی خودرو تا پایان امسال خبر می دهند که چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد این خودروساز برای واردات خودرو با چند شرکت خودروساز بین المللی مذاکراتی را در دستور کار داشته است.

مهدی خطیبی تاکید کرده بود به رغم مذاکرات برای واردات خودرو توسط شرکت تحت مدیریتش اما مشخص نیست این خودروساز امسال خودرو وارد می کند یا نه؟

بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت دولت سیزدهم قفل را از در ورود خودرو به کشور برداشت و شهریورماه سال جاری از دستور العمل اجرایی واردات خودرو رونمایی کرد. اما به رغم این رونمایی واردات خودرو به نسبت با تاخیر بیش از چهار ماهه همراه شده است. در نهایت اما سخنگوی صمت چندی پیش از رسیدن خودروهای وارداتی به پشت مرزهای کشور خبر داد. آغاز تبلیغات محیطی شرکت های واردکننده صحبت های سخنگوی دولت را تایید کرد و به نظر می رسد شماش معکوس برای واردات خودرو آغاز شده است.