به گزارش اکوایران، سهام تسلا پس از اینکه این سازنده خودروهای الکتریکی با برنامه‌هایش برای عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر در اوایل سال ۲۰۲۵، نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد را کاهش داد، روز چهارشنبه (5 اردیبهشت) حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

به نوشته رویترز، سرمایه گذاران پس از یک هفته پر فراز و نشیب در تسلا که شاهد اخراج‌های گسترده، خروج مدیران، کاهش قیمت‌ها و به تعویق افتادن جلسه تبلیغاتی بسیار مهم با نخست وزیر هند بود، برای بدترین شرایط آماده شده بودند.

برنامه‌های جدید تسلا به وال‌استریت کمک کرد تا نتایج ضعیف سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی این شرکت، از جمله سود کمتر از حد انتظار و اولین افت درآمد سه‌ماهه در نزدیک به چهار سال گذشته را نادیده بگیرد.

تحلیل‌گران می‌گویند: «اولین برداشت برای ما این است که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، بازار را با سرعت بخشیدن به عرضه محصولات جدید راضی می‌کند.»

تسلا پیش از این در مسیری قرار داشت که حدود 50 میلیارد دلار به ارزش بازار حدود 460 میلیارد دلاری آن اضافه می‌کرد، اما سهام آن در سال جاری میلادی، 42 درصد کاهش یافته است زیرا هزینه‌های بالای استقراض، تقاضا برای خودروهای برقی را کاهش داده و جنگ قیمتی در بازار اصلی چین تشدید شده است.

چندین تحلیل‌گر، خبر شرکت تسلا مبنی بر اینکه مدل‌های ارزان‌تر با استفاده از پلتفرم‌ها و خطوط تولید کنونی ساخته می‌شوند را نشانه‌ای از عقب‌نشینی این شرکت آمریکایی از برنامه‌های بلندپروازانه‌تر برای یک مدل کاملا جدید دانستند که پیش‌بینی می‌شد قیمتی معادل 25 هزار دلار داشته باشد.