به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار محصولات شوینده در حدود یک ماه اخیر از افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت برخی از محصولات شوینده حکایت دارد، رشدی که از مردادماه در بازار مشاهده شده است. افزایش قیمت این محصولات در بازار موجب شد تا مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت طی نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تاکید کند که افزایش بیش از 15 درصدی قیمت مواد شوینده که در فروردین امسال به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده، وجاهت قانونی ندارد و تخلف محسوب می‌شود.

اوایل سال جاری بود که رییس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت محصولات شوینده تا سقف  15 درصد خبر داد. اما ظاهرا افزایش هزینه‌های تولید موجب شد تا برخی از واحدهای تولیدی به سقف در نظر گرفته شده از سوی این سازمان پایبند نباشد و این امر موجب شد تا این سازمان به واحدهای متخلف تذکر دهد.

رضا حسنی مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگانطی نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با اشاره به رشد هزینه‌های تولید به ویژه افزایش قیمت مواد اولیه، گفته که افزایش قیمت اقلام یاد شده در فروردین امسال و پس از تایید ستاد تنظیم بازار به میزان ۱۵ درصد تصویب و به واحدهای تولیدی اعلام شده و هرگونه افزایش قیمت بیش از میزان ۱۵ درصد اعلام شده، مورد تایید این سازمان نبوده و در صورت اعمال قیمت بیش از این میزان، تخلف محسوب می‌شود.

حسنی همچنین در بخش دیگری از این نامه بر ضرورت ارسال لیست واحدهای تولیدی که قیمت محصولات آنها از خرداد امسال افزایش ۲۵ درصدی داشته‌اند تاکید کرده و گفته که لیست این واحدها باید حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت برای بررسی و اقدام به سازمان حمایت اعلام شود.