به گزارش اکوایران، اواخر فروردین ماه بود که سخنگوی دولت خبر از تصویب قمیت تضمینی گندم به قیمت 15 هزار تومان داد. این درحالی که اصلا قیمت در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تصویب نشده بود که بخواهد به دولت برود تا هیات وزیران در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. از آن زمان  تا کنون که بیش از یک هفته گذشته است ؛ هر روز یک مقام وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با رسانه های حامی دولت خبر از اعلام قمیت تضمینی گندم را می دهند.

اخیرا نیز سرپرست وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده است،  به زودی توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلو توسط کشاورزان، مبلغ آن پرداخت شود. سیدمحمد آقامیری مدعی است حمایت از تولید خط قرمز او است، اما مشخص نمی کند؛ چرا قیمت تضمینی گندم تصویب نمی شود؟ درحالی که از هفته اول فروردین درحال خرید از گندم کاران هست.

او صرفا مدعی است : وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلو توسط کشاورزان، مبلغ آن پرداخت شود، در این راستا روز گذشته خرید تضمینی گندم انجام شده و مبلغ قابل توجهی به صورت علی‌الحساب و به قیمت سال گذشته به کشاورزان پرداخت شده است.

او افزود: پرداخت مبلغ علی‌الحساب با وجود عدم تخصیص مبلغ خرید تضمینی گندم در سال جاری انجام شده است و در صورت تعیین تکلیف، مابه‌التفاوت مبلغ به حساب کشاورزان واریز می‌شود.