به گزارش اکوایران، بانک مرکزی دیروز نرخ 40 هزار و 187 تومانی را به بانک‌ها به عنوان نرخ تسعیر ارز در انتهای سال 1402 ابلاغ کرد. براساس بخشنامه بانک مرکزی؛ این سود تسعیر ارز بانکها سود قابل تقسیم محسوب نمیشود و صرف افزایش سرمایه از این محل خواهد شد.

بانک ملت نیز امروز در سامانه کدال اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کرد و در این اطلاعیه از سود تسعیر ارز تقریبی 81.3 هزار میلیارد تومانی پرده برداشت که پس از کسر مالیات ابرازی به طور خالص حدود 65 هزار میلیارد تومان درآمد خالص تسعیر ارز در گزارشات مالی قابل شناسایی است.

«واعتبار» کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار می‌کند

سهام بانک ملت از ابتدای سال جاری تا روز شنبه 18 فروردین ماه تنها یک روز معاملاتی ورود جریان پول حقیقی داشت و خالص جریان پول حقیقی این سهم در این هشت روز معاملاتی منفی 87 میلیارد تومان بود اما با انتشار این اطلاعیه شفاف‌سازی در معاملات امروز، 138.5 میلیارد تومان پول حقیقی به نماد وبملت وارد شد تا برآیند 9 روز معاملاتی سال جاری این سهم به 51.5 میلیارد تومان برسد.

امروز شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 903 واحد رشد تراز داشت در حالی که شاخص هم وزن با ریزش 2 هزار و 265 واحدی همراه بود. سهام وبملت، امروز به تنهایی تأثیر مثبت 3 هزار و 235 واحدی بر شاخص کل بورس تهران داشت که می‌توان 79 درصد از رشد تراز امروز شاخص کل بورس تهران را متأثر از اطلاعیه بانک ملت دانست. رشد امروز شاخص کل در حالی به ثبت رسید که شاخص هم وزن ریزش داشت و رشد ریسک سیاسی بازار سهام، فشار عرضه بالایی را در معاملات دیروز و امروز ایجاد کرده بود.

ارز 40 و 585 تومانی برای قیمت پایه محصولات پتروشیمی