به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 17 هزار و 537 واحد معادل 0.88 درصد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 16 هزار و 746 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 916 واحد معادل 0.88 درصد در رقم 678 هزار و 923 واحدی ایستاد. 

بدین ترتیب، در اتفاقی کم سابقه میزان تغییرات شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران برابر شد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 131 واحدی به رقم 24 هزار و 569 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 990 واحد به سطح 120 هزار و 339 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 25 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای فملی، شستا، شپنا و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شیراز، زاگرس، خاهن، کترام و شپاکسا تعلق داشت.

020814

نمادهای لیدر بازار

امروز پارسان، وغدیر و شپدیس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل سفار، سدشت و ملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، بپیوند و مادیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و شستا و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، کرمان و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 143 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 805 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 8 میلیارد تومان رسید. 

020814

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد حفارس برای دومین روز متوالی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 80 میلیارد تومان بود. 

پس از حفارس، شیراز بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 422 میلیون و 426 هزار و 87 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به پترول تعلق داشت. دو نماد خساپا و ذوب نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 59 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 37 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 146 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 21 درصدی به 486 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020814