به گزارش اکوایران، نماگر اصلی بورس تهران برای سومین روز متوالی رشد کرد. در معاملات روز سه‌شنبه بیست و پنجم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 91 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 31 هزار و 242 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 168 واحد در رقم 689 هزار و 949 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افزایش 129 واحدی به رقم 25 هزار و 287 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با صعود 764 واحد به سطح 123 هزار و 640 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 140 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وکغدیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از وکغدیر، نمادهای ذوب، خساپا، شپنا و پلاسک بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ونوین، ثپردیس، شیران، ثفارس و ریشمک تعلق داشت. 

020725

نمادهای لیدر

امروز شپنا، شتران، کگل و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل جم، ملت و بسویچ از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، مارون و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شتران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، ثپردیس و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 254 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 558 میلیارد تومان بود که 19 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 730 میلیارد تومان رسید. 

020725

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد ونوین بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 105 میلیارد تومان بود. 

پس از ونوین، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثپردیس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 770 میلیون و 289 هزار و 378 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد ونوین و وپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 286 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020725