به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 6 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 525 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 196 هزار و 127 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 942 واحد بالا آمد و در رقم 756 هزار و 186 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 18 واحد افت کرد و به رقم 28 هزار و 27 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 724 واحدی داشت و به سطح 138 هزار و 480 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 392 نماد رشد قیمت و 294 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 57 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 43 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت نیرو ترانس (بنیرو) و شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز تولید و صادرات ریشمک (ریشمک)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کگاز (شرکت شیشه و گاز)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 113 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به 841 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 11 درصدی به 253 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار بار دیگر به سمت بالا حرکت کرد. شاخص کل 0.3 درصد و شاخص هم وزن 0.79 درصد رشد کردند. بدین ترتیب شاخص نتوانست به کانال 2.2 میلیونی صعود کند و در فاصله 4 هزار واحدی کانال بالاتر متوقف شد.

دیروز ارزش معاملات خرد با افت 12 درصدی به 6 هزار و 610 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.  با این حال شاخص با جلوداری کگل، کچاد، فولاد، ومعادن، بفجر، خودرو و نوری رشد کرد. در مقابل، شپنا، وبملت و شتران مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 57 درصد کل بازار را تشکیل داد. همچنین روز دوشنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و 278 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نمادهای وبملت، کگل، وتجارت، شپنا و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص پشت سد 2 میلیون و 200 هزار واحدی ماندگار شد. ناظران معتقدند بازار برای صعود به کانال بالاتر به نیروی بیشتری نیاز دارد. دیروز اغلب پالایشی‌ها قرمزپوش شدند. ریزش پالایشی‌ها متأثر از خبر کاهش نرخ پایه دلار به 28 هزار و 500 تومان بود. این در حالیست که دو روز قبل با خبر افزایش نرخ دلار به 37 هزار تومان نمادهای پالایشی سبزپوش شده بودند. اخباری که برای برخی از ناظران شائبه برانگیز شده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اعتماد سهامداران و معامله گران به بازار کاهش یابد و شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بازار باشیم.

پیش بینی بورس

بورس