به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 10 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 42 واحد صعود کرد و به رقم 2 میلیون و 288 هزار و 438 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 10 هزار و 884 واحد بالا آمد و در رقم 773 هزار و 893 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 226 واحد رشد کرد و به رقم 28 هزار و 826 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 2 هزار و 21 واحدی داشت و به سطح 140 هزار و 705 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 434 نماد رشد قیمت و 242 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 64 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 36 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سیمان غرب (سغرب)، شرکت بیمه البرز (البرز) و شرکت ملی سرب و روی ایرانیان (فسرب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بکام (شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی)، نمرینو (شرکت ایران مرینوس) و لپارس (شرکت پارس الکتریک) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 139 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 17 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 520 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 9 درصدی به 264 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 2 روز اخیر شاخص روند صعودی  داشته و دیروز نیز رشد 13 هزار واحدی را ثبت کرد.  

دیروز نمادهای فارس، رمپنا، وتجارت، حکشتی، کگل و شیران بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل سه نماد وامید، وغدیر و پارسان مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

دی عین حال، دیروز ارزش معاملات خرد افزایش پیدا کرد و با رشد 2 درصدی، به رقم 9 هزار و 838 میلیارد تومان رسید. 

اما برای دومین روز متوالی ورود پول حقیقی تداوم داشت و 67 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای رمپنا، خنصیر، شفا، پی‌پاد و عالیس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 34 میلیون و 600 هزار تومان و سرانه فروش 25 میلیون و 900 هزار تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص یک گام دیگر به سطح 2 میلیون و 300 هزار واحد نزدیک شد. با این حال رقم ورود پول کم بود و ارزش معاملات نیز هنوز در سطح پایینی است. روند بازار در روز سه‌شنبه مشابه روز دوشنبه بود. اما اگر شاخص امروز بتواند وارد کانال 2.3 میلیونی شود به معنی تثبیت روند مثبت بازار خواهد بود.

پیش بینی بورس