به گزارش اکوایران، در بازار روز چهارشنبه بورس تهران نمادهای فارس ، میدکو و پارس جز تأثیرگذاران مثبت شاخص بورس تهران به حساب می‌آمدند و نمادهای فولاد و فملی به عنوان تأثیرگذاران منفی بازار کار را تمام کردند. ارزش بازار بورس تهران در انتهای معاملات امروز روی رقم 7 هزار و 915 همتی قرار گرفت و ارزش معاملات نیز رقم 10 هزار و 900 میلیارد تومانی را ثبت کرد.

گروه خودرویی همچنان رتبه اول بیشترین ارزش معاملات را از آن خود دارد و گروه فلزات اساسی و بانکی در رتبه های بعدی جای گرفتند.

بانک صادرات، تجارت و بانک اقتصاد نوین اوضاع به مراتب بهتری را نسبت به هم گروهی‌های خود داشتند. نماد وبصادر در جریان معاملات امروز با ورود 145 میلیارد تومانی پول حقیقی همراه شد.

خبرهای روز 

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت‌ دولت در جمع خبرنگاران گفت: «این روزها شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود که باید بگویم افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و وزارت نفت نیست و قصدی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد»

این چندمین باری است که شایعه افزایش قیمت بنزین توسط اعضای هیت دولت به طرق مختلف تکذیب می شود اما همچنان تب و شایعه این موضوع بالا است.

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اینگونه اظهار داشته است که بورس و وزارت صمت حق تصمیم گیری درباره عرضه خودرو به این شکل را نداشت و آنها تصمیم غیر قانونی گرفته بودند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی  هم اعلام کرده است که  نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی ارز پتروشیمی‌ها به مهار تورم کمک می‌کند. سیاست دولت، انتخاب نرخی برای تولید بود که علاوه بر کمک به مهار تورم، بر انگیزه‌های تولید و سودآوری فعالان اقتصادی تاثیر منفی نگذارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی هم وعده داده است که با برنامه‌ریزی منظمی که وجود دارد قطعا تورم در سال ۱۴۰۲ به سطوح پایین تری هدایت می شود و رونق در بخش‌های تولیدی هم محقق خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد 18 هزار و 362 واحدی همراه شد تا همچنان خود را بالا تر از رقم 2 میلیون واحدی حفظ کند.  در نیمه اول آخرین روز کاری هفته قبل بازار شاهد عرضه در نماد هایی بود که این رویه با شروع نیمه دوم از بین رفت و افت نیم ساعت ابتدایی شاخص کل جای خود را به رشد 0.87 درصدی داد.

اوضاع در شاخص هم وزن نیز مثبت است و سرعت رشد شاخص هم وزن به مراتب از شاخص کل بالاتر ثبت شده است. شاخص هم وزن در انتهای سال گذشته توانست مقاومت مرداد ماه سال 1399 را از سر راه خود بردارد و از مقاومت 540 هزار واحدی خود را به سطح 650 هاز واحدی برساند که رشد 20 درصدی برای  شاخص هم وزن محسوب می‌شود.

از بازار این طور برداشت می‌شود که تعدادی از اهالی بازار سرمایه به واسطه رشد اخیر شاخص کمی چشمشان ترسیده است و این انتظار را می کشند که شاخص‌های بازار سرمایه کمی اصلاح و استراحت داشته باشد اما گروه مقابل همچنان معتقد هستند که بازار باید اعداد ارقام بالاتری را برای شاخص کل ایجاد کند چرا که هنوز تعداد زیادی از نمادها هستند که از رشد شاخص جا مانده‌اند.

کل

هم وزن