به گزارش اکوایران، در فروردین ماه امسال قریب به 8 هزار میلیارد تومان حق بابت بیمه درمان و شخص ثالث به شرکت‌های بیمه پرداخت شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی بیمه مرکزی در فروردین امسال قریب به 14 همت حق بیمه به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67.2 درصد افزایش یافته است.

سهم بخش دولتی از حق بیمه تولیدی صنعت بیمه طی این دوره معادل 24.1 درصد و سهم بخش غیردولتی نیز معادل 75.9 درصد بوده است.

بیمه مهندسی در صدر بیشترین رشد

بیشترین حجم بیمه‌های پرداختی در نخستین ماه امسال مربوط به دو بخش درمان و شخص ثالث بوده است.

بخش درمان با حق بیمه 4 هزار میلیارد تومانی سهم 29 درصدی و بخش شخص ثالث با حق بیمه 3.8 هزار میلیارد تومانی سهم 28 درصدی از مجموع بیمه‌های تولیدی را تشکیل داده است.

در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حق بیمه تولیدی در اکثر رشته‌های بیمه (به جز رشته بیمه اعتبار با بیش از 90 درصد کاهش حق بیمه) رخ داده است.

بیشترین رشد حق بیمه تولیدی طی دوره مورد اشاره مربوط به بیمه مهندسی و معادل 180.8 درصد بوده، بیمه هواپیما نیز کمترین رشد را به ثبت رسانده که کمتر از 10 درصد بوده است.

بیمه‌ مهندسی زیر مجموعه بیمه‌های اموال است و در این  بیمه نامه خسارت‌های فیزیکی غیرقابل پیش‌بینی ناشی از حوادث در پروژه‌های در حال احداث و یا سازه‌ها و تاسیسات یا ماشین آلات و تجهیزات در حال بهره‌برداری تحت پوشش قرار می‌گیرد.

photo_2023-06-11_10-18-06

افزایش صدور تعداد بیمه نامه حوادث راننده و شخص ثالث

از نظر تعداد نیز در فروردین ماه امسال بیش از 4 میلیون و 230 هزار بیمه‌ نامه‌ از سوی شرکت‌های بیمه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.4 درصد افزایش داشته است.

علت اصلی رشد 4.4 درصدی تعداد بیمه نامه‌های صادره در بازار، متاثر از رشد این تعداد در دو رشته شخص ثالث-مازاد و حوادث راننده در مجموع با 68.5 درصد سهم از کل بیمه نامه‌ها و همچنین نرخ رشدهای 6.7 و 4.8 درصدی در تعداد صدور آنها بوده است.