به گزارش اکوایران، روند تسهیلات دهی به شرکت های دانش بنیان صعودی شده است. طبق آماری که بانک مرکزی پیش از این مطرح کرده بوده تا پایان شهریور ماه، حجم تسهیلات دهی به شرکت های دانش بنیان برابر با 58 هزار و 480 میلیارد تومان بوده که در دو ماه اخیر با رشدی 58.5 درصدی مواجه شده است.

روند صعودی در تسهیلات دهی بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان

طبق آخرین آماری که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده تا پایان آبان ماه مجموع تسهیلات دهی بانکها در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان برابر با 90 همت بوده که در مقایسه با سال قبل رشدی 123 درصدی داشته است. این رقم تادر هشت ماه نخست سال قبل برابر با 40 هزار و 358 میلیارد تومان رقم خورده بود. داده ها نشان می دهند روند تسهیلات دهی بانک مرکزی به دانش بنیان ها سرعت گرفته و از رشد نقطه ای 100 درصدی در پایان شهریور امسال به 123 درصد در پایان آبان ماه رسیده است.

در بررسی ماهانه نیز مشاهده می شود مجموع وام های  بانکی به این دسته از شرکت ها در سال گذشته از 29 همت در پایان تابستان سال گذشته با 38.2 درصد رشد به 40 هزار میلیارد و 358 میلیارد تومان در انتهای آبان 1400 رسیده بود.

این در حالی است که رشد دو ماهه پاییزی این تسهیلات دهی در سال جاری برابر با 53.9 درصد بوده و به مراتب بالاتر از سال قبل به ثبت رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی دلیل این رشد را بیشتر به منظور توجه این نهاد به شرکت های دانش بنیان دانسته و معتقد است این تسهیلات می تواند به ارزش افزوده بیشتری در کشور منجر شود.

تسهیلات دهی