به گزارش اکوایران، امروز 9 اسفند 1402،  همایش «مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ فرهنگ‌سازی و سیاستگذاری مشارکت محور»  در اتاق تهران برگزار شد. در این همایش احمد میدری اقتصاددان  به نقد عملکرد شرکت‌ها در ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و تاکید کرد آنچه در ایران به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از آن صحبت می‌شود با آنچه در دنیا هست تفاوت دارد.

طبق اظهارات او باید اتاق ها جلوی فسادهای تشکل ها را بگیرد.

او گفت اگر مارک زاکربرگ در کنگره از مردم آمریکا معذرت خواهی می‌کند به دلیل جامعه آمریکا جامعه خودتنظیم‌گر است و برهمین اساس کنگره را تحت فشار قرار داده است وگرنه هیچ نماینده مجلسی و هیچ رئیس جمهوری توان ایستادن در مقابل زاگربرگ نداشت.

به باور میدری راه حل جلوگیری از فسادهای همچون فساد دبش قدرتمند شدن اتاق‌های بازرگانی است که در درون خود مانع دریافت ارز 28هزار و 500 تومانی توسط زیرمجموعش شود و از طرفی دولت را مجاب کند تا قانون را اصلاح کند. در واقع تضاد را در درون خود می‌آورد، حل می‌کند و در مقابل مقررات را در دولت تغییر می‌دهد.

به باور او باید تضادها مختلف در اتاق بازرگانی حل شود تا بتوان تغییری در مسائل مهم جمعی همچون بهبود نظام سلامت، آموزش بهتر و ترافیک ایجاد کند.

او تاکید کرد: باید در ایران اتاق‌های بازرگانی با نمایندگان گروه‌های مختلف بویژه گروه‌های بی صدا همچون مصرف کنندگان و کارگران مسائل و مشکلات را در درون خود حل کنند و سپس با مذاکره با دولت و تبدیل قانون مسائل مهم جمعی را حل و فصل کنند.

امروز در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ فرهنگ‌سازی و سیاستگذاری مشارکت محور» و در جریان رونمایی از کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» شراره کامرانی، علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات امروز ایران را نادیده گرفتن علوم انسانی می‌داند. به گفته او در تبیین مسائل کشور جامعه‌شناسی نادیده گرفته شده است.
ربیعی تاکید کرد: در ایران ذهنیت توسعه وجود ندارد. چون ساخت قدرت با الزام توسعه مشکل دارد.
به باور او ما اگر نگرش توسعه‌ای داریم باید برویم در جامعه بین‌الملل که با آن مشکل داریم. امروز فلسفه وجودی قدرت با توسعه و نتایج آن مشکل دارد.
امروز بچه‌های نسل «z» اینها نتایج توسعه اینترنت هستند. او در بخش دیگری گفت: امروز حوزه عمومی و خصوصی دستخوش تعرض حوزه دولت شده است.