به گزارش اکوایران، یکی از شبکه‌های تلویزیونی مصر در روز شنبه (11 فروردین) به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در روز یکشنبه (12 فروردین) در قاهره - پایتخت مصر - ادامه خواهد یافت.

به نوشته رویترز، یک مقام اسرائیلی به این خبرگزاری اعلام کرده اسرائیل در روز یکشنبه هیئتی از مذاکره‌کنندگان را راهی مصر می‌کند. با این حال، یکی از مقامات حماس به رویترز گفته این گروه صبر می‌کند تا ابتدا نتایج مذاکرات میانجی‌گران مصری با اسرائیل مشخص شود.  

طرف‌های درگیر جنگ غزه با میانجی‌گری قطر و مصر، تلاش‌ها برای ادامه مذاکرات در جهت توقف شش‌هفته‌ای حملات اسرائیل در ازای آزادی 40 نفر از 130 اسیر اسرائیلی را افزایش داده‌اند.

رویترز در گزارش خود مدعی شده حماس خواهان دستیابی به توافقی برای پایان جنگ و خروج نظامیان اسرائیل از غزه است، اما اسرائیل با رد این درخواست اعلام کرده به دنبال از بین بردن این گروه و توانمندی‌های نظامی آن است.

حماس همچنین خواهان آن است صدها هزار نفر از مردم فلسطین که از شهر غزه خارج شده و به سمت جنوب رفته‌اند، بار دیگر اجازه حضور در مناطق شمالی نوار غزه را پیدا کنند. یکی از مقامات اسرائیل اعلام کرده مذاکرات برای بازگشت تنها بخشی از آوارگان فلسطینی به مناطق شمالی غزه می‌تواند در محور گفت‌وگوها قرار بگیرد.