به گزارش اکوایران، رئیس قوه قضائیه با انتقاد از افزایش قیمت خودرو تاکید کرده که «بخش‌ها و مسئولان مربوطه در قضیه قیمت خودرو تلاش کنند اشکالات کار برطرف شود و هرجا اشکالی به ما به عنوان قوه قضائیه هم وارد است، اعلام کنند تا برطرف کنیم.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین) در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به وضیت خودرو گفت: قیمت خودرو از جمله موضوعاتی است که سوای مسائل مزمنی که مرتبط با آن است، چندان پیچیده و غامض نیست، اما برای مردم به لحاظ ذهنی، مسائلی را ایجاد کرده است؛ در هر محفلی، مردم از قیمت خودرو می‌گویند و برای مثال، به رسیدن قیمت فلان خوردو به بالای یک میلیارد تومان اشاره می‌کنند. این موضوع، ذهن‌های مردم را مشغول کرده و اعتبار و حیثیت بعضی کارها را پایین آورده است. 

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: با کمک و همیاری دولت و مجلس و مسئولان زیربط باید این موضوع را از مساله و دغدغه ذهنی مردم خارج کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وزیر صمت خواستار اختیاراتی شد تا بتواند تا پایان سال ۱۴۰۱، بواسطه آن اختیارات، تولید خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و به تبع آن، قیمت‌ها کاهش یابد و ما شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو بودیم، اما آیا قیمت‌ها نیز کاهش یافت؟

محسنی اژه‌ای گفته یکی از اختیاراتی که وزیر صمت خواسته، این بوده که تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار محول شود و از طرف دیگر، در مقطعی خودرو در بورس عرضه شد، سپس این عرضه متوقف شد و حالا مجدداً بحث عرضه خودرو در بورس مطرح است.

وی افزود: در اینجا فرصت شکافتن موضوع به صورت تخصصی نیست، اما مسئولان امر باید توجه کنند که ما در جایی و فرصتی نیستیم که آزمون و خطا کنیم؛ بنابراین بخش‌ها و مسئولان مربوطه در قضیه قیمت خودرو تلاش کنند اشکالات کار برطرف شود و هر جا اشکالی به ما به عنوان قوه قضائیه هم وارد است، اعلام کنند تا ما برطرف کنیم. 

رئیس قوه قضائیه در حالی از افزایش قیمت خودرو انتقاد کرد که در جلسه علنی صبح امروز مجلس نیز استیضاح سیدرضا فاطمی امین - وزیر صنعت، معدن و تجارت - اعلام وصول شد. به نظر می‌رسد وضعیت نابسامان خودرو نه‌تنها باعث عصبانیت نمایندگان از عملکرد وزیر مربوطه شده، که صدای اعتراض رئیس قوه قضائیه را هم درآورده است.