به گزارش اکوایران، بیت‌کوین برای چهارمین‌ مرتبه در شش روز گذشته توانست رکورد بالاترین سطح قیمتی خود را جابه‌جا کند.

براساس گزارش بلومبرگ، رکوردشکنی‌های پیاپی بیت‌کوین به افزایش قابل توجه سرمایه‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال (ETF) مربوط می‌شود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان در روز چهارشنبه (23 اسفند) توانست به قیمت بی‌سابقه 73 هزار و 623 دلار دست پیدا کند. در همین حال، سرمایه‌های ورودی خالص روزانه به ETFهای بیت‌کوین در روز 22 اسفند برای نخستین‌بار از یک میلیارد دلار عبور کرد. در این میان، صندوق قابل معامله شرکت بلک‌راک با سرمایه ورودی 849 میلیون دلاری، رکورد خود را جابه‌جا کرد.

دیگر ارزهای دیجیتال نیز با علاقه چشمگیر سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو با رشد همراه شده‌اند. قیمت اتریوم در روز چهارشنبه 3/3 درصد افزایش یافت و مجددا از مرز 4 هزار دلار عبور کرد. رشد قیمت اتریوم در سال جاری میلادی حدود 75 درصد بوده است.

استفاده از اتریوم به عنوان موفق‌ترین اکوسیستم بلاک‌چین از نظر تجاری در جهان، پس از آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری در شبکه این ارز دیجیتال در روز چهارشنبه، بسیار ارزان‌تر می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (23 اسفند) از 71 هزار و 338 دلار تا 73 هزار و 623 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 12 شب به وقت ایران، بیش از 73 هزار و 50 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 2 هزار دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 49/50 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 935 دلار تا 4 هزار و 78 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 12 شب به وقت ایران، نزدیک به 4 هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 30 دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 22/38 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 4 درصد افزایش یافته است.