به گزارش اکوایران، فروش جهانی کیف‌ها و عطرهای شرکت LVMH سال گذشته نسبت به پنیرها و نوشیدنی‌های معروف بخش کشاورزی فرانسه، سهم بیشتری از صادرات را داشته است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، این رهبر کالاهای لوکس سال گذشته 4 درصد از صادرات فرانسه را تشکیل داده است به‌طوری که صادرات 23.5 میلیارد یورویی آن به خارج از کشور سال گذشته از سهم 3.2 درصدی صادرات بخش کشاورزی فرانسه پیشی گرفت و اهمیت بخش کالاهای لوکس در تراز تجاری این کشور را پررنگ‌تر کرد.

LVMH که از ادغام شرکت لوئی ویتون با موئه هِنِسی ایجاد شده است به یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های فرانسوی در سطح جهان بدل شده است. بیشتر کالاهای این شرکت در فرانسه یا ایتالیا تولید می‌شود تا بتواند کیفیتی را حفظ کند که قیمت‌های بالای آن را توجیه می‌کند. یک‌چهارم فروش سال گذشته به ایالات متحده انجام شده است، درحالی 40 درصد فروش به آسیا انجام شده است.

گرچه تنها کمتر از یک‌دهم فروش جهانی LVMH مربوط به فرانسه بوده است، این گروه تولیدکننده کالاهای لوکس مایل است سهم خود را در اقتصاد فرانسه اعلام کند.

برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت که اخیرا نیز توسط نشریه فوربز به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد، روز پنجشنبه دو پسر خود را به هیات مدیره شرکت وارد کرد که کنترل خانوادگی بر آن را تقویت می‌کند. اکنون پنج نفر از فرزندان آرنو در شرکت نقش‌های عملیاتی دارند و همه آنها به جز کوچک‌ترین آنها، ژان عضو هیات مدیره هستند.

تغییرات در نقش خانواده همزمان با تغییرات در میان مدیران ارشد LVMH خارج از خانواده اتفاق افتاده است. آنتونیو بلونی، معاون قدیمی آرنو، از سمت مدیر عاملی گروه کنار رفت و استفان بیانچی، رئیس سابق بخش ساعت و جواهرات جایگزین او شد.

تغییرات رهبری در بحبوحه کاهش فروش جهانی در این بخش مهم از اقتصاد فرانسه اتفاق می‌افتد. براساس گزارش انجمن صنعت لوکس، بخش کالاهای لوکس که شامل رقبای LVMH، هرمس، شنل و مالک گوچی، کرینگ است، تنها حدود 12 درصد از صادرات فرانسه در سال 2023 را به خود اختصاص داده است. حدود یک‌سوم از این صادرات مربوط به LVMH است.