به گزارش اکوایران، انصارالله یمن بدون در نظر گرفتن چگونگی رقم خوردن جنگ اسرائیل و حماس، در حال آماده شدن برای یک رویارویی بلندمدت با آمریکا و متحدانش هستند.

بلومبرگ به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده، ادعا کرده انصارالله یمن در حال افزایش قابلیت‌های نظامی و دفاعی خود برای ادامه حملات در دریای سرخ هستند. این منابع گفته‌اند اقدامات این گروه شامل تقویت مخفی‌گاه‌های کوهستانی در جهت پرتاب موشک به شیوه‌ای ایمن‌تر و موثرتر و آزمایش ابزارهای جنگیِ بدون سرنشین است که می‌توانند به شکل هوایی و در زیر آب مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین یکی از مشاوران دولت عربستان که نامش فاش نشده به بلومبرگ اعلام کرده این کشور نگران هرگونه اقدام حوثی‌ها برای آسیب رساندن به کابل اینترنت مستقر در بستر دریا است.

به‌طور معمول حدود 30 درصد از ترافیک کشتی‌های کانتینری جهان از طریق دریای سرخ انجام می‌شود و در هر سال، کالاهایی به ارزش بیش از یک تریلیون دلار از این آبراه فوق‌العاده مهم عبور می‌کنند. با اقدامات حوثی‌ها در دریای سرخ از ماه نوامبر، آمریکا و انگلیس از اواسط ژانویه بر ضد حوثی‌ها حملات هوایی انجام می‌دهند و پنتاگون ادعا کرده که در نتیجه این حملات، قابلیت‌های نظامی این گروه ضعیف شده است.

«رشاد علیمی» رئیس شورای ریاست‌جمهوری یمن مدعی شده حوثی‌ها به دنبال امتیاز گرفتن از غرب هستند و این موضوع به جنگ اسرائیل و حماس مربوط نمی‌‎شود؛ او گفته به رسمیت شناخته شدن انصارالله یکی از این موارد است.

بلومبرگ همچنین گفته حوثی‌ها برای بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه، در چند هفته گذشته مواضع خود را در سه منطقه کوهستانی تقویت کرده‌اند. این گروه سنگرها و تونل‌های بیشتری را در کوه‌های شمال غربی صنعا، واقع در مرز عربستان سعودی و مشرف به دریای سرخ و همچنین در اطراف قله‌های یمن حفر کرده‌ است.

حوثی‌ها از این مناطق دورافتاده و مرتفع برای مخفی کردن ذخایر موشکی خود استفاده می‌کنند که به این گروه اجازه می‌دهد به اهداف دوردست‌تری در دریای سرخ شلیک کنند.