به گزارش اکوایران: جلسه قرارگاه مدیریتی تنش آبی شرکت آب و فاضلاب استان تهران به میزبانی اداره آبفای منطقه ۴ در روز یکشنبه ۵ آذرماه  برگزار شد.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به 2 سال خشکسالی و چند سال ترسالی در طی 50 سال گذشته از اقداماتی که طی این چند سال برای مقابله با بحران کم آبی صورت گرفته تا با کم آبی کمتری مواجه شویم، سخن به میان آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تشکیل ۳ قرارگاه توزیع، تأمین و مصرف خبر داد و اولویت امسال را با قرارگاه مصرف دانست. او نقش اصلی در این اولویت‌بندی را مدیریت مصرف مردم دانست که با مصرف بهینه، به مدیریت این دوران کم آبی کمک کنند.

اردکانی همچنین با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی که پاییز امسال را با بارش‌های فرا نرمال پیش‌بینی کرده بود، از کاهش 25 درصدی میزان بارش نسبت به سال گذشته خبر داد و همچنان از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند. او همچنین عنوان کرد که با برنامه‌ریزی شرکت آبفا و همراهی مردم در این زمینه ، شاهد کاهش ۲۸ میلیون متر مکعبی مصرف آب در تهران بوده‌ایم.

گفتنی است که الگوی مصرف ماهانه آب در تهران بر اساس تعریف شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ۱۴ مترمکعب برای هر انشعاب است. با این تفاسیر خانوارهایی که مصرف آب آنها تا ۱۴ مترمکعب است «مشترک خوش‌مصرف»، بین ۱۴ تا ۲۸متر مکعب «مشترک پرمصرف» و خانوارهایی که بیشتر از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، «بدمصرف» به حساب می‌آیند.