به گزارش اکوایران، ساعتی پیش، نعیمه نظام دوست - بازیگر سینما و تلویزیون - با انتشار یک عکس از پروانه معصومی خبر از درگذشت این هنرمند پیشکسوت داد. 

پروانه معصومی چند روزی به علت پارگی روده در بیمارستانی در گیلان بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

«سکینه کبودرآهنگی» که با نام «پروانه معصومی» شناخته می‌شد، تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.

او برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

آخرین فعالیت تلویزیونی وی با نام «در کنار پروانه‌ها» بود که این مجموعه تلویزیونی در سال 1400 از شبکه دو سیما منتشر شد. در کارنامه معصومی، بازی در سریال‌های «یوسف پیامبر»، « ملکوت»، «مثل هیچکس»، «مینو»، «امام علی» نیز وجود دارد.

او همچنین در فیلم‌های سینمایی همچون «مسافر ری»،«ناخدا خورشید»، «ترنج»، «خارج از محدوده»،  و آخرین فیلم او با نام «معکوس»، ایفای نقش کرده است.