سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت سلامت شهر تهران افزود: شهر تهران به دلیل اینکه پایتخت سیاسی کشور است از بیمارستان ها و درمانگاه های متعددی برخوردار است و بسیاری از هم وطنان از استانها و شهرستانهای مختلف برای انجام امورات پزشکی به تهران مراجعه می کنند اما متاسفانه سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع در آینده می تواند با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت هایی که صورت می گیرد سبب بروز مشکلاتی برای شهر تهران باشد و همانند ترافیک و آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای شهر شود. باید دولت و مجلس  توجه جدی به این مسئله داشته باشد و بودجه مناسبی برای افزایش سرانه سلامت شهر تهران در نظر بگیرند.

سوده نجفی در پایان به وضعیت کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی در وضعیت مطلوب از لحاظ معیشتی قرار ندارد و بنابر آمار موجود بسیاری از این افراد در حال مهاجرت به سایر کشورها هستند که اگر مسائل و مشکلات کادر درمان حل و به این مسئله پرداخته نشود می تواند آسیب جدی برای نظام سلامت باشد.