در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳ ناصرامانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه خود به رئیس شورا در خصوص جابه‌جایی درختان موجود در پروژه‌های عمرانی، گفت: ۲۰۰۰ درخت در راستای اجرای پروژه عمرانی بسیج در منطقه ۱۴ جابجا شده و بر اساس پیگیری‌ها متوجه شدیم که پیمانکار این اقدام را انجام داده است. قرار شد بازدید کنیم تا ببینیم درختان در چه فضایی دوباره غرس خواهند شد. شهرداری باید نظارت جدی بر موضوع داشته باشد. در بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیز برای ساخت یک زیرگذر تعداد قابل توجهی درخت جابه‌جا شد. آیا در شهرداری مجموعه‌ای وجود ندارد که نظارت لازم را بر این موضوع داشته باشد؟

مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر هم گفت: دقت داشته باشید که اگر مجوز جابه‌جایی درخت در کمیسیون ماده هفت صادر می شود تا ۱۵ اسفند قابلیت اجرا دارد وگرنه بعد از این تاریخ ممکن است جابه‌جایی درختان، منجر به آسیب به درختان شود.

حسین نظری ؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به اکوایران می گوید : زمان جابه‌جایی درختان ۱۵ اسفند است اما گاهی خواب زمستانی درختان را با روش‌هایی طولانی‌تر می کنند و این جابه‌جایی ها با تمهیداتی انجام می شود .