امروز علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری اعلام کرده اطلاعات دقیق فرونشست زمین را به صورت محرمانه برای مسؤولان کشور ارائه می‌کنیم تا برای آن تدبیری بیندیشند.به گفته اوتهیه نقشه فرونشست زمین از دستاوردهای این سازمان در خصوص فرونشست است؛ فرونشست در همه مناطق دنیا ایجاد می‌شود ولی نرخ فرونشست زمین با بیشینه بالای ۲۰ سانتیمتر، ۵ برابر متوسط دنیا است.

او درخصوص اهمیت نقشه فرونشست کشور هم توضیح داده است  ما در جلسه شورای شهرسازی و معماری شرکت کردیم و در این جلسه مصوبه ای در زمینه الحاق زمین به شهرها داشت که ما با ارائه این نقشه آنها را متقاعد کردیم که قبل از ساخت و ساز استعلام سازمان نقشه برداری برای،حریم گسل و فرونشست را دریافت کنند که در این همکاری چندین اراضی برای ساخت و ساز حذف شد.

نامه های محرمانه ای که رئیس سازمان نقشه برداری به آن اشاره می کند به شورای شهر تهران هم ارسال شده است . محمد آقا میری ،رییس کمیته عمران شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید :‌این نامه به شورای شهر هم زده شده است .

او درخصوص سرانجام لایحه فرونشست که در شورای عالی استان ها در حال تدوین است هم می گوید :‌لایحه فرونشست را کامل شده و این هفته روز چهارشنبه یا 5 شنبه در صحن شورای عالی استان ها بررسی و مصوب می شود . اگر این لایحه در روز 5 شنبه مصوب شود به کمیسیون شوراهای مجلس ارسال شده و دو کمیسیون نیز در مجلس آن را پیگیری می کنند .

آقامیری یادآوری می کند که نمایندگان این دو کمیسیون در جلسات بررسی این لایحه شرکت داشتند و از محتوای آن اطلاع دارند  و امیدواریم بعد از بررسی در کمیسیون ها در صحن مجلس تصویب و ابلاغ شود .

 این عضو شورای شهر تهران اضافه می کند که براساس این لایحه متولی فرونشست مشخص می شود که   وزارت کشور معرفی شده  همچنین این موضوع باید ردیف بودجه داشته باشد و شرح وظایف ماموریت های تمام دستگاه های مرتبط هم دراین  لایحه مشخص شده و   دوره 10 ساله برای این کار زمان نیاز داریم .

او درخصوص این که چه مناطقی در تهران درگیر فرونشت هستند هم می گوید :‌مناطق جنوب و جنوب غرب تهران درگیر فرونشست هستند که به سمت مرکز هم درحال گسترش است .