به گزارش اکو ایران ،تغییر مدیران در شهرداری ادامه دارد. گفته می شود این هفته تکلیف شهرداران مناطق روشن خواهد شد،علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم افتتاح سه مجتمع یاورشهر در جمع خبرنگاران در واکنش به انتصابات شهرداران مناطق شهرداری تهران، گفته است : در این خصوص عجله نکنید و به زودی انتصابات مشخص خواهد شد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم در این رابطه امروز به خبرنگاران گفته است:‌ شهردارانی که تاریخ احکام آنها گذشته است برداشت من این است که در جای خود باقی خواهند ماند.

اما مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران  در این رابطه می گوید :‌مدیرانی که مدت یک ساله احکام آنها تمام شده است که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند . 

اودرخصوص فعالیت برخی مدیران که هنوز به صورت سرپرست در شهرداری فعالیت می‌کنند، هم توضیح می دهد :‌یکی از تذکرهایی که چندین بار به شهرداری داده شده ادامه فعالیت سرپرست‌ها است. همچنین  ادامه حضور سرپرست‌ها با چالش جدی روبه‌رو است و نقدهای جدی در خصوص طولانی شدن زمان سرپرستی‌ها مطرح است و باید این مشکل را حل کنند.

او با اشاره به تذکر گروهی 10 عضو شورای شهر تهران درخصوص شفاف‌سازی تغییر مدیرعامل سازمان حراست شهرداری تهران می گوید:‌ تا این لحظه شهرداری دست کم به من پاسخی در این خصوص نداده است. جا به‌جایی‌ها و انتخاب مدیران را جزو وظایف و حقوق شهردار می‌دانیم اما حتما باید سیاست‌ها و کلیات این تغییر و تحولات برای اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تبیین شود و هنوز این اتفاق دست کم درمورد من نیفتاده است.

نیمه شهریور ماه مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: متأسفانه در مجموعه حقوقی شهرداری از جنس نااهلی و فساد رخ داده که توسط حراست شهرداری با اقدام شاکیان پرونده پیگیری شده است. شنیده‌ام این موضوع در اداره دیگر تکرار شده است. شهرداری باید در این خصوص روشنگری کند و بگوید خبرهایی که در گوشه و کنار می‌شنویم، صحت دارد یا نه که امیدواریم اخبار کذب باشد.

وی ادامه داد: لازم است در پرونده قبلی شهرداری از گزارشگران فساد تقدیر کند و آنها را مورد صیانت قرار دهد و همچنین لازم است بررسی‌های دقیقی انجام شود تا افرادی که احتمالا بر اساس زدوبند پست گرفته‌اند، شناسایی و عزل شوند و با خاطیان به گونه‌ای رفتار شود که درس عبرتی برای دیگران شود. از مدیر حراست شهرداری تشکر می‌کنم و اگر ظلمی شده در اسرع وقت جبران شود. شهرداری باید گزارش دقیقی در این خصوص به شورا بدهد و همچنین برنامه خود را جهت پیشگیری و جلوگیری از چنین رخدادهایی به شورا بدهد؛ چراکه انتصابات باید بر اساس فرایند باشد و این‌گونه اتفاقات قلب همه را به درد می‌آورد.

عباسی با اشاره به اینکه شورا در عزل و نصب‌های شهرداری هیچ گونه دخالتی نداشته و‌ نخواهد داشت، گفت: اما پیشنهاد می‌کنم شهردار با دقت و وسواس انتصابات را انجام دهند.